Genel Bilgi
Kod | SHS111 |
Ad | Halk Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Fatih ZENGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Fatih ZENGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Fatih ZENGİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin halk sağlığının genel tıp ve sağlık uygulamalarındaki yerini ve önemini kavramalarıdır. Edindikleri bilgilerle çevrelerinde ve sağlık hizmetlerinde yaşanılan olgulara epidemiyolojik gözle bakmaları hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği
Temel halk sağlığı, anne ve çocuk sağlığı, epidemiyoloji, sağlık yönetimi, toplum beslenmesi ,bulaşıcı hastalıklar, iş kazaları, çevre sağlığı ve atık yönetimi, acil durumlar ve afet yönetimi, aile planlaması, kohort çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, F. TANIR, H. DEMİRHİNDİ, Akademisyen yayınevi, 2020, ISBN: 9786257679022
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk Sağlığının temel kavramlarını ve tarihçesini açıklar. |
ÖÇ02 | Anne ve çocuk sağlığının gerekliliklerini listeler. |
ÖÇ03 | Çevre sağlığının ve atık yönetiminin prensiplerini sıralar. |
ÖÇ04 | Sağlık hizmetlerinde yönetim organizasyonunun nasıl olması gerektiğini tarif eder. |
ÖÇ05 | İş sağlığı ve güvenliğinin önemini belirtir. |
ÖÇ06 | Bulaşıcı hastalıkları tanımlar ve tedavi yollarını açıklar. |
ÖÇ07 | Acil durum ve afetin farkını ayırt eder. |
ÖÇ08 | Toplum beslenmesinin uygunluğunu değerlendirir. |
ÖÇ09 | Epidemiyolojik göstergeleri yorumlar ve problemle karşılaştığında çözüm üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dört elli çalışma kurallarını uygular | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta randevularını takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halk Sağlığında Temel Kavramlar | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anne ve Çocuk Sağlığı | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Epidemiyoloji-1 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Epidemiyoloji-2 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çevre Sağlığı ve Atık Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Sağlık Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Acil Durumlar ve Afet Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Toplum Beslenmesi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş Kazaları ve İş Kazalarında İlkyardım-1 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | İş Kazaları ve İş Kazalarında İlkyardım-2 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Aile Planlaması | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kohort Çalışmaları | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |