Genel Bilgi
Kod | SHS157 |
Ad | Bilim İnsanları ve Buluşları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilim nedir, hangi çalışma bilimsel niteliktedir ve bilim insanılarının taşıması gereken nitelikler üzerinde durularak bilimin tarihsel gelişimi ve bilim devrimi süreci anlatılacaktır.
Dersin İçeriği
Bilim nedir? Bilim insanı kime denir? Bilimsel çalışmanın niteliği. Bilim tarihi ve bilimsel devrim süreci. Sağlık bilimleri alanındaki bilim insanları ve çalışmaları hakkında sunumlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Slaytları
Notlar
Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimin tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Kimlere bilim insanı denebileceğini tanımlar. |
ÖÇ03 | Bilim devrimi sürecini açıklar. |
ÖÇ04 | Bilim tarihinde önemli gelişmeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Tarihten bugüne bilimin gelişimini açıklar. |
ÖÇ06 | İlgi alanlarında buluşları olan bilim insanlarını sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dört elli çalışma kurallarını uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta randevularını takip eder. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir Bilim insanı kime denir | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilimsel çalışmanın niteliği | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilimin tarihi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bilim devrimi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 1 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 2 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 3 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
9 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 4 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 5 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 6 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 7 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 8 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 9 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 10 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 2 | 34 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |