Genel Bilgi
Kod | SHS142 |
Ad | Çiğneme Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çiğneme ile ilgili tüm yapıları ,foksiyonları ve problemleri öğretmek
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında çiğneme fizyolojisine giriş, çiğneme sinirleri ve kasları, oklüzyon, temporomandibular eklem, kemik ,yutma, konuşma, osteopoz, ağız kuruluğu, tükrük kemik fizyolojisi ile ilgili konular yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğr. Gör. Şenay Dağılgan ders notları. Oral Fizyoloji.Quıntessence Publıshıng
Notlar
Berak Ç. Yeğen. Yüksekokullar için Fizyoloji. Yüce Yayım Vander. İnsan Fizyolojisi.Güven Bilimsel Guyton ve Hall. Tıbbi Fizyoloji.Güneş Tıp Kitabevi Editör: Dr. Dt. Esra Bihter Gürler. Oral Fizyoloji.Quıntessence Publıshıng
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiğneme ile ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Çiğneme sinirleri ve kaslarını listeler. |
ÖÇ03 | Isırma Kuvveti ve Oklüzyonu açıklar |
ÖÇ04 | Kemik fizyolojisini açıklar |
ÖÇ05 | Yutma ve konuşma işlevini tanımlar |
ÖÇ06 | Tükrük ve ağız kuruluğu fizyolojisini ayırt eder |
ÖÇ07 | Kalsiyum, parathormon, osteoporoz konularını ilişkilendirir. |
ÖÇ08 | Temporomandibular sorunları tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dört elli çalışma kurallarını uygular | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta randevularını takip eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çiğneme fizyolojisine giriş | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çiğneme Sinirleri | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çiğneme kasları | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Temporomandibular eklem | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Isırma kuvveti ve oklüzyon | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kemik fizyolojisi | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Osteoporoz | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kalsiyum ve PTH | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | D vitamini | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yutma | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Agız kuruluğu ve çürük oluşumu ve diş gıcırdatma | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tükrük sekresyonu | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konuşma fizyolojisi I | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konuşma fizyolojisi II | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |