Genel Bilgi
Kod | SHS150 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Topluma hizmet kavramının önemi ve bu yönde faaliyetler yapmanın önemini kavramayı, topluma ait sorunları belirleme, çözüme ilişkin projeler hazırlama ve analiz edebilme becerilerini geliştirmesini sağlamak, toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirerek bu konularda öğrencilerin yaşamını zenginleştirmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Toplumsal hizmet uygulamaları alanına dair temel bilgiler, bir projenin tasarlamasına, yürütülmesine, sonuçlarına ait rapor hazırlama hakkında bilgi, toplumun güncel meselelerini tartışma, toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama, Güncel topluma hizmet uygulamaları, Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları.
Notlar
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet uygulamalrının önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Sosyal ve güncel sorunların farkına varır. |
ÖÇ03 | Sosyal sorunların çözümüne yönelik projeler üretir. |
ÖÇ04 | Toplumu bilgilendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre gibi etkinliklere gönüllü olarak katılır. |
ÖÇ05 | Okullarımızda topluma hizmet uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerin gerekliliğini kavrayabilecek düzeye ulaşır. |
ÖÇ06 | Soyal sorumluluklarının farkına varır. |
ÖÇ07 | Projeleri bilimsel raporlamaya uygun şekilde sunar. |
ÖÇ08 | Proje sonuçlarına ilişkin rapor hazırlar. |
ÖÇ09 | Toplumsal problemlere çözüm bulma yeteneği gelişir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dört elli çalışma kurallarını uygular | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta randevularını takip eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
3 | Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-I | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-II | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-I | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-II | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-I | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-II | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-III | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-IV | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-V | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VI | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VII | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |