SHS150 Topluma Hizmet Uygulamaları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS150
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Topluma hizmet kavramının önemi ve bu yönde faaliyetler yapmanın önemini kavramayı, topluma ait sorunları belirleme, çözüme ilişkin projeler hazırlama ve analiz edebilme becerilerini geliştirmesini sağlamak, toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirerek bu konularda öğrencilerin yaşamını zenginleştirmeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Toplumsal hizmet uygulamaları alanına dair temel bilgiler, bir projenin tasarlamasına, yürütülmesine, sonuçlarına ait rapor hazırlama hakkında bilgi, toplumun güncel meselelerini tartışma, toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama, Güncel topluma hizmet uygulamaları, Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları.

Notlar

Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalrının önemini kavrar.
ÖÇ02 Sosyal ve güncel sorunların farkına varır.
ÖÇ03 Sosyal sorunların çözümüne yönelik projeler üretir.
ÖÇ04 Toplumu bilgilendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre gibi etkinliklere gönüllü olarak katılır.
ÖÇ05 Okullarımızda topluma hizmet uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerin gerekliliğini kavrayabilecek düzeye ulaşır.
ÖÇ06 Soyal sorumluluklarının farkına varır.
ÖÇ07 Projeleri bilimsel raporlamaya uygun şekilde sunar.
ÖÇ08 Proje sonuçlarına ilişkin rapor hazırlar.
ÖÇ09 Toplumsal problemlere çözüm bulma yeteneği gelişir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dört elli çalışma kurallarını uygular
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hasta randevularını takip eder.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Toplumun güncel sorunlarını belirleme Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
3 Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-I Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-II Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-I Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-II Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-I Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-II Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-III Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-IV Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-V Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VI Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VII Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin sunumu için hazırlıklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin sunumu için hazırlıklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 02:01