SHS115 Psikoloji ve Davranış Bilimleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS115
Ad Psikoloji ve Davranış Bilimleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, insan ve davranışlarını ele alır. Bütüncül sağlık bakımı açısından sağlık hizmeti alan bireyler ve davranışlarını, ve gerek toplumda gerekse çalışma ortamında diğer bireyleri tanıma ve anlayabilmeyi sağlayarak verimli çalışmasını olanaklı kılan bilgileri kazanmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Davranışların Temel Kaynakları Olan İhtiyaçlar, Güdüler, Davranışın Diğer Psikodinamik Temelleri, Fizyolojik Psikoloji, Benliğin Savunma Mekanizmaları, Psikoseksüel Kişilik Gelişimi, Psikososyal Kişilik Gelişimi, Kişilik ve Benlik, Kendini Tanıma, Algılama, Duygulanım Sürecinde Değişiklik

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğr. Gör. Şenay Dağılgan ders notları. FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ -Davranışın Nörolojik Temelleri- / Foundations of Behavioral Neuroscience.Neil R. 8. basım Carlson Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/Psikoloji Beyin Nasıl Çalışır? Ödtü Yayınevi 2018 Editör: Prof. Peter Abrahams Berak Ç. Yeğen. Yüksekokullar için Fizyoloji. Yüce Yayım Vander. 2010 İnsan Fizyolojisi. Güven Bilimsel. Guyton ve Hall. 2017 Tıbbi Fizyoloji. Elsevier Güneş Tıp Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Davranışı ve güdüyü açıklar, davranışın temel kaynakları olan ihtiyaçları ve güdüleri listeler
ÖÇ02 İd, ego, süperego, bilinç, bilinçöncesi ve bilinçdışı kavramlarını ve işlevlerini açıklar
ÖÇ03 Davranışı etkileyen savunma mekanizmalarını listeler
ÖÇ04 Psikolojinin nörolojik temellerini ve fizyolojisini bilir
ÖÇ05 Psikoseksüel ve Psikososyal Kişilik Gelişimi kuramlarını ve bu kuramlara göre kişilik gelişimi aşamalarındaki değişiklikler ve etkilerini açıklar
ÖÇ06 Kişilik, karakter, benlik kavramlarını ayırt eder
ÖÇ07 Kendini Tanıma becerisi gösterir
ÖÇ08 Algı ve algıda yanılmaları açıklar
ÖÇ09 Duygulanım sürecinin nasıl gerçekleştiğini ve duyguyu etkileyen işlevsel olmayan düşüncelerin nasıl değiştirileceğini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Davranışların Temel Kaynakları Olan İhtiyaçlar, Güdüler,İd, ego, superego, İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Psikolojinin Nörolojik Temelleri İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Fizyolojik Psikoloji I Sinir sistemi İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Fizyolojik Psikoloji II Nörotransmitterler, iletim İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Benliğin Savunma Mekanizmaları İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Psikoseksüel Kişilik Gelişimi İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Psikososyal Kişilik Gelişimi İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Kişilik ve Benlik İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Kendini Tanıma II İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Algılama I İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
13 Algılama II İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Duygulanım Sürecinde Değişiklik İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Genel Değerlendirme İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Written examination Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak ders notları ve ders sunuları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 11:56