SHS150 Topluma Hizmet Uygulamaları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS150
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Topluma hizmet kavramının önemi ve bu yönde faaliyetler yapmanın önemini kavramayı, topluma ait sorunları belirleme, çözüme ilişkin projeler hazırlama ve analiz edebilme becerilerini geliştirmesini sağlamak, toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirerek bu konularda öğrencilerin yaşamını zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Toplumsal hizmet uygulamaları alanına dair temel bilgiler, bir projenin tasarlamasına, yürütülmesine, sonuçlarına ait rapor hazırlama hakkında bilgi, toplumun güncel meselelerini tartışma, toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama, Güncel topluma hizmet uygulamaları, Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları.

Notlar

Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalrının önemini kavrar.
ÖÇ02 Sosyal ve güncel sorunların farkına varır.
ÖÇ03 Sosyal sorunların çözümüne yönelik projeler üretir.
ÖÇ04 Toplumu bilgi,lendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre gibi etkinliklere gönüllü olarak katılır.
ÖÇ05 Okullarımızda topluma hizmet uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerin gerekliliğini kavrayabilecek düzeye ulaşır.
ÖÇ06 Soyal sorumluluklarının farkına varır.
ÖÇ07 Projeleri bilimsel raporlamaya uygun şekilde sunar
ÖÇ08 Proje sonuçlarına ilişkin rapor hazırlar.
ÖÇ09 Toplumsal problemlere çözüm bulma yeteneği gelişir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Toplumun güncel sorunlarını belirleme Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-I Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-II Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-I Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-II Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-I Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-II Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-III Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-IV Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-V Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VI Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VII Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin sunumu için hazırlıklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin sunumu için hazırlıklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 03:28