Genel Bilgi
Kod | TS103 |
Ad | Sekreterlik Hizmetleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AZİZE BATUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AZİZE BATUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi sekreter olabilmek için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Sekreterliğin tanımı, önemi, tıbbi sekreterin sağlık ekibi içerisindeki yeri ve taşıması gereken özellikler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ana kaynak: Sekreterlik Bilgisi, Yrd.Doç.Dr.Hasan Tutar-Yrd.Doç.Dr.Mehmet Altınöz ve Öğr.Gör.Selin Aygen, Seçkin Yay. Yardımcı kaynaklar: -Yönetici ve Tıp Sekreterliği, Prof.Dr.D.Tengilimoğlu ve Uzm.N.Çıtak. -Günümüz İş Ortamında Sekreterlik, Yrd.Doç.Dr.Mehmet Altınöz -Öğr.Gör.Fikret CEYLAN- Sekreterlik Teknikleri Ders Notları
Notlar
Yardımcı kaynaklar: -Yönetici ve Tıp Sekreterliği, Prof.Dr.D.Tengilimoğlu ve Uzm.N.Çıtak. -Günümüz İş Ortamında Sekreterlik, Yrd.Doç.Dr.Mehmet Altınöz -Öğr.Gör.Fikret CEYLAN- Sekreterlik Teknikleri Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi sekreter olabilmek için gerekli bilgilerin kazandırılması. |
ÖÇ02 | Hastalarla etkin iletişim kurma yollarının kazandırılması. |
ÖÇ03 | Bürolarda işi basitleştirme ve verimli olmak için gerekli tekniklerin öğretilmesi. |
ÖÇ04 | Zaman yönetimi, seyahat organizasyonu ve ziyaretçi kabulü uygulamalarını yapabilir. |
ÖÇ05 | Telefonla konuşma sanatı, problem çözme becerilerini uygulayabilir |
ÖÇ06 | Toplantı organizasyonu ve malzeme ihtiyaçları nasıl olmalı konusunda uygulama yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar." | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastanın sağlık kayıtlarını tutar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sekreterlik mesleğinin tarihsel gelişimi, Türkiye ve dünyada sekreterlik | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sekreterliğin tanımı ve görevleri | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sekreterliğin sınıflandırılması | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sekreterlik mesleğinin önemi | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sekreterin mesleki ve kişisel nitelikleri | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sekreterin duygusal ve bilişsel özellikleri | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sekreterlikte etkin iletişim | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tıbbi sekreterlik türleri ve görevleri, sağlık ekibi içerisindeki yeri ve tıbbi sekreteri diğer sekreterlik türlerinden ayıran özellikler | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sekreter açısında iş toplantıları | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tıbbi sekreterlikte mesleki saygı ve etik | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sağlık kurumlarında büro makineleri, büro araç ve gereçlerinin kullanım ve bakımı | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bürolarda verimlilik ve işi basitleştirme teknikleri | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sekreterlik hizmetlerinde planlama, organizasyon, yürütme ve denetim | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sekreterlik mesleğinin özelliği, çeşitleri, çalışma koşulları | Ders Notu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 45 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,80 | ||
AKTS | 2 AKTS |