Genel Bilgi
Kod | SHS111 |
Ad | Halk Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Fatih ZENGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Fatih ZENGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Fatih ZENGİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin halk sağlığının genel tıp ve sağlık uygulamalarındaki yerini ve önemini kavramalarıdır. Edindikleri bilgilerle çevrelerinde ve sağlık hizmetlerinde yaşanılan olgulara epidemiyolojik gözle bakmaları hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği
Temel halk sağlığı, anne ve çocuk sağlığı, epidemiyoloji, sağlık yönetimi, toplum beslenmesi ,bulaşıcı hastalıklar, iş kazaları, çevre sağlığı ve atık yönetimi, acil durumlar ve afet yönetimi, aile planlaması, kohort çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, F. TANIR, H. DEMİRHİNDİ, Akademisyen yayınevi, 2020, ISBN: 9786257679022
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk Sağlığının temel kavramlarını ve tarihçesini açıklar. |
ÖÇ02 | Anne ve çocuk sağlığının gerekliliklerini listeler. |
ÖÇ03 | Çevre sağlığının ve atık yönetiminin prensiplerini sıralar. |
ÖÇ04 | Sağlık hizmetlerinde yönetim organizasyonunun nasıl olması gerektiğini tarif eder. |
ÖÇ05 | İş sağlığı ve güvenliğinin önemini belirtir. |
ÖÇ06 | Bulaşıcı hastalıkları tanımlar ve tedavi yollarını açıklar. |
ÖÇ07 | Acil durum ve afetin farkını ayırt eder. |
ÖÇ08 | Toplum beslenmesini gözlemler ve uygunluğunu değerlendirir. |
ÖÇ09 | Epidemiyolojik göstergeleri yorumlar ve problemle karşılaştığında çözüm üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastanın sağlık kayıtlarını tutar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halk Sağlığında Temel Kavramlar | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anne ve Çocuk Sağlığı | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Epidemiyoloji-1 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Epidemiyoloji-2 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çevre Sağlığı ve Atık Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Sağlık Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Acil Durumlar ve Afet Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Toplum Beslenmesi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | İş Kazaları ve İş Kazalarında İlkyardım-1 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | İş Kazaları ve İş Kazalarında İlkyardım-2 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Aile Planlaması | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kohort Çalışmaları | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |