Genel Bilgi
Kod | SHS111 |
Ad | Halk Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Fatih ZENGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Fatih ZENGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Fatih ZENGİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ön lisans düzeyinde halk sağlığı ve koruyucu hekimlik bilgi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Sağlık hastalık halk sağlığı tanımları koruyucu hekimliğin özellikleri Halk sağlığının uğraş alanları Epidemiyoloji
Dersin Ön Koşulu
Dönem I öğrencisi olmak
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
1-Fişek N.H.: Halk Sağlığına Giriş.H.Ü.WHO Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayın No:2 Ankara 1983.<br>2- Dirican R. Toplum Hekimliği Dersleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 1990. <br>3-Öztek Z.: Temel Halk Sağlığı Hizmetleri .H.Ü. Tıp Fakültesi Halk Sağlığı ABD. Yayını No:86/33 Ankara 1996. <br>4-Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı (Temel Bilgiler I. Cilt) Hacettepe Ünv. Basımevi, Ankara 2012.<br>5-Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması 2008. T.C.Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, Ankara, 2009.<br>6-WHO-Dünya Sağlık Raporu 2013. http://www.who.int/gho/publications (Erişim: 11.09.2014)<br>7-WHO-Dünya Sağlık Raporu 2014. http://www.who.int/gho/publications (Erişim: 06.07.2015)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık hastalık halk sağlığı vb tanımları |
ÖÇ02 | Kültür ve sağlık kavramlarını bilir |
ÖÇ03 | Halk sağlığının uğraş alanları bilir |
ÖÇ04 | Sağlık hizmetlerini sınıflandırması |
ÖÇ05 | Koruyucu hekimliğin özellikleri |
ÖÇ06 | Hekimliğin tarihsel gelişimi |
ÖÇ07 | Çağdaş hekimlik görüşlerini bilir |
ÖÇ08 | Epidemiyoloji ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ09 | Vaka kontrol çalışmaları yapabilir |
ÖÇ10 | kesitsel çalışmaları yapar |
ÖÇ11 | tanımlayıcı ve kohort çalışmalarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar." | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastanın sağlık kayıtlarını tutar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık hastalık halk sağlığı vb tanımları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kültür ve sağlık kavramları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Halk sağlığının uğraş alanları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sağlık hizmetlerini sınıflandırması | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Koruyucu hekimliğin özellikleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hekimliğin tarihsel gelişimi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çağdaş hekimlik görüşleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Epidemiyoloji ve uygulama alanları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Vaka Kontrol çalışmaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | kesitsel çalışmalar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | tanımlayıcı çalışmalar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | kohort çalışmaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | deneysel çalışmalar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | sağlık ölçütleri hızlar ve oranlar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |