Genel Bilgi
Kod | SHS157 |
Ad | Bilim İnsanları ve Buluşları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilim nedir, hangi çalışma bilimsel niteliktedir ve bilim insanılarının taşıması gereken nitelikler üzerinde durularak bilimin tarihsel gelişimi ve bilim devrimi süreci anlatılacaktır.
Dersin İçeriği
Bilim nedir? Bilim insanı kime denir? Bilimsel çalışmanın niteliği. Bilim tarihi ve bilimsel devrim süreci. Sağlık bilimleri alanındaki bilim insanları ve çalışmaları hakkında sunumlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Slaytları
Notlar
Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimin tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Kimlere bilim insanı denebileceğini tanımlar. |
ÖÇ03 | Bilim devrimi sürecini açıklar. |
ÖÇ04 | Bilim tarihinde önemli gelişmeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Tarihten bugüne bilimin gelişimini açıklar. |
ÖÇ06 | İlgi alanlarında buluşları olan bilim insanlarını sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar." | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastanın sağlık kayıtlarını tutar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir Bilim insanı kime denir | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilimsel çalışmanın niteliği | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilimin tarihi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bilim devrimi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 1 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 2 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 3 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
9 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 4 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 5 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 6 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 7 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 8 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 9 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 10 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 2 | 34 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |