ALMS301 Almanca Öğretiminde Drama I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS301
Ad Almanca Öğretiminde Drama I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HALİME BALCI
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HALİME BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Psiko-drama, eğitici drama, eğitici drama, sosyo-drama vb. kavramların açıklanması, drama-oyun ilişkisinin uygulamalı olarak geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Farklı drama tekniklerinin öğrenilmesi ve buna yönelik drama metinlerinin oluşturulup oynanması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Friedrich Dürrenmatt, Der Besuch der alten Dame

Notlar

Georg Büchner, Lesehilfe zu Dantons Tod


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci rol yaparak dil öğrenmenin farkındalığına varır
ÖÇ02 Öğrencinin yaratıcılığı gelişir
ÖÇ03 Öğrenci empati kurar
ÖÇ04 Öğrencinin yabancı dilde konuşma yeteneği gelişir
ÖÇ05 Eğitici dramanın dil öğretimi için gerekli tekniklerini tanır.
ÖÇ06 Almancanın öğretiminde eğitici drama dersini tasarlar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitimde dramanın tanımı Drama hakkında bilgi toplama
2 Eğitimde dramanın tarihçesi Sinemada rol izleme
3 Almancanın öğretiminde drama tekniği Almanca tiyatro izleme
4 Eğitsel drama etkinliklerinin incelenmesi ve çeşitli eğitsel drama etkinliklerinin sınıf içi uygulanması Evde takım Çalışması
5 Almancanın öğretiminde drama tekniğin kullanıldığı dersin aşamaları ve işlevlerine yönelik çalışma Birlikte rol Çalışması
6 Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 1. aşaması için etkinlikler Rol yapma çeşitlerini araştırma
7 Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 2. aşaması için etkinlikler Toplu rol yapma
8 Ara Sınav Tek başına rol çalışması
9 Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 3. aşaması için etkinlikler Fıkrayı dramaya çevirme
10 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersi için malzeme geliştirme Metin dönüştürme
11 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca ders planı çalışması İnternetten örnek drama izleme
12 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin uygulanması Tiyatro izleme
13 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersi Tiyatro eleştirme
14 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin değerlendirilmesi Ailesiyle oyun oynama
15 Drama dersinin değerlendirilmesi Metinleri oyunlaştırma çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Evde rol çalışması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Arkadaşlarla drama çalışması


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 01:45