Genel Bilgi
Kod | TS152 |
Ad | Sekreterlik Hizmetleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AZİZE BATUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi sekreter olabilmek için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Sekreterliğin tanımı, önemi, tıbbi sekreterin sağlık ekibi içerisindeki yeri ve taşıması gereken özellikler.
Dersin Ön Koşulu
Ders içeriği sağlık profesyonellerine yönelik olarak hazırlanmıştır.
Kaynaklar
Ana kaynak: Sekreterlik Bilgisi, Yrd.Doç.Dr.Hasan Tutar-Yrd.Doç.Dr.Mehmet Altınöz ve Öğr.Gör.Selin Aygen, Seçkin Yay.
Notlar
Yardımcı kaynaklar: -Yönetici ve Tıp Sekreterliği, Prof.Dr.D.Tengilimoğlu ve Uzm.N.Çıtak. -Günümüz İş Ortamında Sekreterlik, Yrd.Doç.Dr.Mehmet Altınöz -Öğr.Gör.Fikret CEYLAN- Sekreterlik Teknikleri Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bu dersin sonunda genel olarak büro makinelerini tanır. Bürolarda kullanılan makineleri öğrenir. Diğer büro makineleri ve iletişim sistemlerini tanır. Telsiz ve teleteks bilir ve uygulamasını yapar. Faks cihazını tanır ve uygulamasını yürütür. |
ÖÇ02 | Gelen ve giden evraklar ile tıbbi dokümanların kayıt edilmesini öğrenmek, kayıt tutmanın gerekliliğini ve önemini kavramak |
ÖÇ03 | Gelen yazılı bilgilerin ilgililere zamanında ulaştırılmasını ve bunun önemini kavrar. |
ÖÇ04 | Gizli ve hizmete özel yazıların önemini kavramak. Gizli evrakların saklanması ve güvenliğinin sağlanması ile ilgili yasal düzenlemeleri öğrenmek |
ÖÇ05 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
ÖÇ06 | Sekreterlik bilgi ve yeteneklerinin kazandırılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar." | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastanın sağlık kayıtlarını tutar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi sekreterlerin sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları ile İlişkileri | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tıbbi sekreterlikte mesleki saygı ve etik | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sağlık kurumlarında büro makineleri, büro araç ve gereçlerinin kullanım ve bakımı | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bürolarda verimlilik ve işi basitleştirme teknikleri | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sekreterlik hizmetlerinde planlama, organizasyon, yürütme ve denetim | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Genel olarak büro tipleri | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Genel olarak büro makineleri | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Diğer büro makineleri ve iletişim sistemleri | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bilgisayar ve çevre ürünleri | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Teknoloji kavramı, bilgi kavramı, büro otomasyonu | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Büro otomasyonu, büro makineleri | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Büro makineleri, bilgisayar teknolojisi, yazılım ve donanım teknolojileri | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Etiğin kavramsal açılımı, İletişim ve etik ilişkisi | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İletişimde etik ilke ve kurallarının belirlenmesi | Ders Notunu Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 45 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,80 | ||
AKTS | 2 AKTS |