Genel Bilgi
Kod | ALMS306 |
Ad | Kültürlerarası Öğrenme ve Öğretme II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin kültürlerarası öğrenme hakkında bilgi sahibi olmaları, kültürel farklılıklara karşı duyarlılık oluşturmaları, kültürlerarası perspektif kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler, bu derste kültürlerarası iletişim kuramları, iletişim davranışlarında karşılaşılan farklılıkları ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş edebilmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenecektir. Bu bağlamda işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterlilik arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim konulaştırılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Essinger, H., Uçar, A. (Hrsg.) (1984). Interkulturelle Erziehung (Band 1). Sulzberg: Paedagogischer Verlag. Luchtenberg, S. (1999). Interkulturelle Kommunikative Kompetenz. Opladen/Wiesbaden: Westdeutscher Verlag.
Notlar
Kültür, kültürlerarasılık ve kültürlerarası öğrenme ve öğretme konularında elden fotokopi dağıtımı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı kültürlerdeki sözlü iletişim biçemlerini fark eder. |
ÖÇ02 | Farklı kültürlerdeki sözsüz iletişim biçemlerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Kültürel ve kültürlerarası psikoloji kavrar. |
ÖÇ04 | Kültürlerarası öğrenmede duyguları fark eder. |
ÖÇ05 | Toplumsal davranışları kavrar. |
ÖÇ06 | Öz kültür ile hedef kültür arasında bağ kurar. |
ÖÇ07 | Kültürlerarası farklılıklara rağmen doğru iletişim kurar. |
ÖÇ08 | Almanca ve Türkçe'deki farklı ve benzer atasözlerini açıklar. |
ÖÇ09 | Almanca ve Türkçe'deki farklı ve benzer deyimleri yorumlar. |
ÖÇ10 | Alman ve Türk kültüründeki farklı ve benzer gelenek ve görenekler ayırt eder. |
ÖÇ11 | Farklı kültürlerdeki dini bayramlar ve festivallerin farkına varır. |
ÖÇ12 | Farklı kültürlerin toplumsal yaşamının bilincine varır. |
ÖÇ13 | Farklı kültürlere ait inanç ve ritüellerin benzerlik ve benzemezliklerini ayırt eder. |
ÖÇ14 | Almanca ve Türkçe'ye özgü kavramlar ve kalıp ifadeleri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farklı kültürlerde sözlü iletişim biçemleri. | Sözlü iletişim biçemlerini araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Farklı kültürlerde sözsüz iletişim biçemleri. | Sözsüz iletişim biçemlerini araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Kültürel ve kültürlerarası psikoloji. | Kültür ve psikoloji konusunda ön çalışma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Kültürlerarası öğrenme ve duygular. | Kültür ve duygu ilişkisini araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Benzetim |
5 | Toplumsal davranışlar. | Toplum ve davranış ilintisini irdelemek. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Öz kültür ile hedef kültür arasında bağ kurmak. | Konuya yönelik ön çalışma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
7 | Kültürlerarası farklılaşma ve iletişim. | Kültürlerarası iletişime yönelik araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav. | Sınav için hazırlanma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örnek olay analizi 1: Almanca ve Türkçe farklı ve benzer atasözler. | İki dildeki atasözlerini araştımak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Örnek olay analizi 2: Almanca ve Türkçe farklı ve benzer deyimler. | İki dildeki deyimlerle ilintili ön çalışma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Örnek olay analizi 3: Alman ve Türk kültüründeki farklı ve benzer gelenek ve görenekler. | Gelenek ve görenekleri araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma |
12 | Örnek olay analizi 4: Farklı kültürlerde dini bayramlar ve festivaller. | Dini bayramlar ve festivaller konusunu irdelemek. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Örnek olay analizi 5: Farklı kültürlerde toplumsal yaşam. | Toplumsal yaşam normlarını araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay |
14 | Örnek olay analizi 6: Farklı kültürlerde inanç ve ritüeller. | Farklı inanç ve ritüellere yönelik ön çalışma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay |
15 | Örnek olay analizi 7: Almanca ve Türkçe'ye özgü kavramlar ve kalıp ifadeler. | İki dildeki kalıp sözleri araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Sınava hazırlık yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Sınava hazırlık yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |