ALMS306 Kültürlerarası Öğrenme ve Öğretme II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS306
Ad Kültürlerarası Öğrenme ve Öğretme II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin kültürlerarası öğrenme hakkında bilgi sahibi olmaları, kültürel farklılıklara karşı duyarlılık oluşturmaları, kültürlerarası perspektif kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, bu derste kültürlerarası iletişim kuramları, iletişim davranışlarında karşılaşılan farklılıkları ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş edebilmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenecektir. Bu bağlamda işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterlilik arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim konulaştırılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Essinger, H., Uçar, A. (Hrsg.) (1984). Interkulturelle Erziehung (Band 1). Sulzberg: Paedagogischer Verlag. Luchtenberg, S. (1999). Interkulturelle Kommunikative Kompetenz. Opladen/Wiesbaden: Westdeutscher Verlag.

Notlar

Kültür, kültürlerarasılık ve kültürlerarası öğrenme ve öğretme konularında elden fotokopi dağıtımı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı kültürlerdeki sözlü iletişim biçemlerini fark eder.
ÖÇ02 Farklı kültürlerdeki sözsüz iletişim biçemlerini ayırt eder.
ÖÇ03 Kültürel ve kültürlerarası psikoloji kavrar.
ÖÇ04 Kültürlerarası öğrenmede duyguları fark eder.
ÖÇ05 Toplumsal davranışları kavrar.
ÖÇ06 Öz kültür ile hedef kültür arasında bağ kurar.
ÖÇ07 Kültürlerarası farklılıklara rağmen doğru iletişim kurar.
ÖÇ08 Almanca ve Türkçe'deki farklı ve benzer atasözlerini açıklar.
ÖÇ09 Almanca ve Türkçe'deki farklı ve benzer deyimleri yorumlar.
ÖÇ10 Alman ve Türk kültüründeki farklı ve benzer gelenek ve görenekler ayırt eder.
ÖÇ11 Farklı kültürlerdeki dini bayramlar ve festivallerin farkına varır.
ÖÇ12 Farklı kültürlerin toplumsal yaşamının bilincine varır.
ÖÇ13 Farklı kültürlere ait inanç ve ritüellerin benzerlik ve benzemezliklerini ayırt eder.
ÖÇ14 Almanca ve Türkçe'ye özgü kavramlar ve kalıp ifadeleri kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Farklı kültürlerde sözlü iletişim biçemleri. Sözlü iletişim biçemlerini araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Farklı kültürlerde sözsüz iletişim biçemleri. Sözsüz iletişim biçemlerini araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Kültürel ve kültürlerarası psikoloji. Kültür ve psikoloji konusunda ön çalışma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
4 Kültürlerarası öğrenme ve duygular. Kültür ve duygu ilişkisini araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Benzetim
5 Toplumsal davranışlar. Toplum ve davranış ilintisini irdelemek. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Öz kültür ile hedef kültür arasında bağ kurmak. Konuya yönelik ön çalışma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
7 Kültürlerarası farklılaşma ve iletişim. Kültürlerarası iletişime yönelik araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav. Sınav için hazırlanma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Örnek olay analizi 1: Almanca ve Türkçe farklı ve benzer atasözler. İki dildeki atasözlerini araştımak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Örnek olay analizi 2: Almanca ve Türkçe farklı ve benzer deyimler. İki dildeki deyimlerle ilintili ön çalışma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Örnek olay analizi 3: Alman ve Türk kültüründeki farklı ve benzer gelenek ve görenekler. Gelenek ve görenekleri araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma
12 Örnek olay analizi 4: Farklı kültürlerde dini bayramlar ve festivaller. Dini bayramlar ve festivaller konusunu irdelemek. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Örnek olay analizi 5: Farklı kültürlerde toplumsal yaşam. Toplumsal yaşam normlarını araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay
14 Örnek olay analizi 6: Farklı kültürlerde inanç ve ritüeller. Farklı inanç ve ritüellere yönelik ön çalışma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay
15 Örnek olay analizi 7: Almanca ve Türkçe'ye özgü kavramlar ve kalıp ifadeler. İki dildeki kalıp sözleri araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları. Sınava hazırlık yapmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları. Sınava hazırlık yapmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 07:18