ALMZ304 Almanca Öğretiminde Edebî Metinler 2

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ304
Ad Almanca Öğretiminde Edebî Metinler 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenci Alman edebiyatından farklı edebi metin türleri ayırt etmekte, incelemekte ve bu edebi türlerin Almancanın öğretiminde kullanımına ilişkin yöntem ve teknikleri uygulamaktadır.

Dersin İçeriği

Masal, söylence, menkıbe, fabl, kısa öykü, nuvel, destan, anekdot, neşeli öykü, takvim hikayeleri gibi edebi metinlerin özelliklerini incelemek. Ayrıca edebi metin türünü uygulamalı öğretmek için uygun yöntemi kullanmak.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kısa Anlatı Türleri ve uygulamalı Öğretimi (M. Aksöz),

Notlar

Yazınsal Türler (M. Aksöz), Sachwörterbuch der Literatur (G. Wilpert), Wörterbuch der Literaturwissenschaft (Cl. Traeger), Handbuch Literarischer Fachbegriffe (O. Best)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar.
ÖÇ02 Öğrenci etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar.
ÖÇ03 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileri gelişir.
ÖÇ04 Yaratıcı düşünme ve problem çözme için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
ÖÇ05 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler.
ÖÇ06 Yabancı dildeki edebiyat eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
ÖÇ07 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar.
ÖÇ08 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ09 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir.
ÖÇ10 Alman edebiyatı eğitimiyle ilgili bilgileri etkin kullanır.
ÖÇ11 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konstellation-Gedicht/Durumsal Şiir,Wachsgedicht/Büyüyen Şiir, Durumsal ve Büyüyen Şiir ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama Durumsal şiirin araştırlması/ Örnekleme, büyüyen şiirin araştırılması/Örnekleme, durumsal ve Büyüyen şiirle ilgili örnekle.r Anlatım Soru-Cevap, Anlatım Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Akrostichon/ Akrostiş Şiir ve çeşitleri, Rondell/Döngüsel Şiir, Akrostiş ve Döngüsel şiir çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama Akrostiş ve Döngüsel şiirlerin araştırılması ve ilgili örnekler, Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Elfchen /On Birlik Şiir, Haiku, Konkrete Poesie /Somut Şiir On Birlik şiirin araştırılması/Örnekleme. Haiku şiirin araştırılması/Örnekleme. Somut şiirin araştırılması/Örnekleme Anlatım Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 On Birlik, Haiku ve Somut Şiir çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama şiir çeşitleri ile ilgili örnekler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Diziliş ve harf ya da hece sayısına göre uyak çeşitleri (Alman ve Türk Edebiyatında) uyak çeşitlerinin araştırılması/Örnekleme. Anlatım Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Uyak çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama Almanca-Türkçe örnekler. farkların ortaya çıkartılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Ses yineleme Biçemleri. Ses Yansıması, Ünlü Ses Yinelemesi, ünsüz Ses Yinelemesi Ses Yineleme çeşitlerinin araştırılması/ Örnekler, Anlatım Soru Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sözcük Yineleme Biçemleri: Anapher, Epipher, Symploke, Kyklos, Geminatio, Anadiplose, Epanalepse, Poyptoton, Etymologische Figur Sözcük Yineleme Biçemlerinin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Cümlede sıralanış şekline göre olan Biçemler: Chiasmus, Epanados Enumeration, Asyndeton, Syndeton, Polysyndeton Cümlede sıralanış şekline göre olan biçemlerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Sıralama Yinelemesi: Enumeration, Asyndeton, Syndeton Polysyndeton; Sözcük Sıralama Biçemleri: Klimax, Antiklimsx, Trikolon, Dikolon, Tetrakolon, Akkumulation Sıralama yinelemesi ve Sözcük sıralama biçemlerinin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Anlamsal Biçemler: Personifikation, Verdinglichung, Synaesthesie, Vergleich, Homogener Vergleich, Hetrogener Vergleich Anlamsal Biçemlerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Anlamsal Biçemler:Tautologie, Oxymoron, Pleonasmus, Periphrase, Euphemismus, Dyphemismus, Synekdoche, Antonomasie, Metonymie, Hyperbel, Untertreibungi Litotes, İronie Anlamsal Biçemlerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Eğretileme ve Sembol Eğretileme ve Sembol Biçemlerinin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Alegorie Yazım şekli Alegori biçeminin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 11:44