Genel Bilgi
Kod | ALMZ304 |
Ad | Almanca Öğretiminde Edebî Metinler 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenci Alman edebiyatından farklı edebi metin türleri ayırt etmekte, incelemekte ve bu edebi türlerin Almancanın öğretiminde kullanımına ilişkin yöntem ve teknikleri uygulamaktadır.
Dersin İçeriği
Masal, söylence, menkıbe, fabl, kısa öykü, nuvel, destan, anekdot, neşeli öykü, takvim hikayeleri gibi edebi metinlerin özelliklerini incelemek. Ayrıca edebi metin türünü uygulamalı öğretmek için uygun yöntemi kullanmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kısa Anlatı Türleri ve uygulamalı Öğretimi (M. Aksöz),
Notlar
Yazınsal Türler (M. Aksöz), Sachwörterbuch der Literatur (G. Wilpert), Wörterbuch der Literaturwissenschaft (Cl. Traeger), Handbuch Literarischer Fachbegriffe (O. Best)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileri gelişir. |
ÖÇ04 | Yaratıcı düşünme ve problem çözme için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ05 | Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
ÖÇ06 | Yabancı dildeki edebiyat eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
ÖÇ07 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
ÖÇ08 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ09 | Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
ÖÇ10 | Alman edebiyatı eğitimiyle ilgili bilgileri etkin kullanır. |
ÖÇ11 | Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konstellation-Gedicht/Durumsal Şiir,Wachsgedicht/Büyüyen Şiir, Durumsal ve Büyüyen Şiir ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama | Durumsal şiirin araştırlması/ Örnekleme, büyüyen şiirin araştırılması/Örnekleme, durumsal ve Büyüyen şiirle ilgili örnekle.r Anlatım Soru-Cevap, Anlatım Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Akrostichon/ Akrostiş Şiir ve çeşitleri, Rondell/Döngüsel Şiir, Akrostiş ve Döngüsel şiir çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama | Akrostiş ve Döngüsel şiirlerin araştırılması ve ilgili örnekler, Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Elfchen /On Birlik Şiir, Haiku, Konkrete Poesie /Somut Şiir | On Birlik şiirin araştırılması/Örnekleme. Haiku şiirin araştırılması/Örnekleme. Somut şiirin araştırılması/Örnekleme Anlatım Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | On Birlik, Haiku ve Somut Şiir çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama | şiir çeşitleri ile ilgili örnekler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Diziliş ve harf ya da hece sayısına göre uyak çeşitleri (Alman ve Türk Edebiyatında) | uyak çeşitlerinin araştırılması/Örnekleme. Anlatım Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Uyak çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama | Almanca-Türkçe örnekler. farkların ortaya çıkartılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ses yineleme Biçemleri. Ses Yansıması, Ünlü Ses Yinelemesi, ünsüz Ses Yinelemesi | Ses Yineleme çeşitlerinin araştırılması/ Örnekler, Anlatım Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözcük Yineleme Biçemleri: Anapher, Epipher, Symploke, Kyklos, Geminatio, Anadiplose, Epanalepse, Poyptoton, Etymologische Figur | Sözcük Yineleme Biçemlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Cümlede sıralanış şekline göre olan Biçemler: Chiasmus, Epanados Enumeration, Asyndeton, Syndeton, Polysyndeton | Cümlede sıralanış şekline göre olan biçemlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sıralama Yinelemesi: Enumeration, Asyndeton, Syndeton Polysyndeton; Sözcük Sıralama Biçemleri: Klimax, Antiklimsx, Trikolon, Dikolon, Tetrakolon, Akkumulation | Sıralama yinelemesi ve Sözcük sıralama biçemlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Anlamsal Biçemler: Personifikation, Verdinglichung, Synaesthesie, Vergleich, Homogener Vergleich, Hetrogener Vergleich | Anlamsal Biçemlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Anlamsal Biçemler:Tautologie, Oxymoron, Pleonasmus, Periphrase, Euphemismus, Dyphemismus, Synekdoche, Antonomasie, Metonymie, Hyperbel, Untertreibungi Litotes, İronie | Anlamsal Biçemlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Eğretileme ve Sembol | Eğretileme ve Sembol Biçemlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Alegorie Yazım şekli | Alegori biçeminin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |