ALMS407 Sözdizim I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS407
Ad Sözdizim I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Almanca sözcükler, cümleler ve söz öbeklerinin oluşumu kavrama

Dersin İçeriği

Söz dizimin temel konularını kavrama

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Ulrich Engel. (1982). Syntax der deutschen Gegenwartssprache. Berlin: Erich Schmidt Verlag

Notlar

Hans-Werner Eroms (2000): Syntax der deutschen Sprache Verlag De Gruyter


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cümleleri anlamlarına göre çözümleme gereğini kavrar
ÖÇ02 Cümle üstü birimlerin sınırlarını belirleme yöntemlerini kavrar
ÖÇ03 Türkçe ve Almanca Dil bilgisi kategorilerini karşılaştırmayı kavrar
ÖÇ04 Cümle çeşitlerini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Söz dizimi ne demektir Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Çekimli dillerden biri olan Almancada kelime türleri Çekimli dilleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Dil sisteminin temel yapıları Dil sisteminin temel yapılarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Lenguistik kavramı Dil bilimi kavramını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım
5 Lenguistik ve lenguistik türleri Lenguistik ve lenguistik türlerini ayırt edebilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Almancada Kelime türleri Almanca kelime türlerini ayırt edebilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 İsim türetme ekleri İsimlerin hangi eklerle türetildiğini ayırt edebilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Birleşik kelime örnekleri Birleşik kelimelerin nasıl oluşturulduğunu örneklendirebilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Belirleyici birleşik kelime Anlatım- Soru/ Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Cümle ve cümle türleri Cümle türlerini ayırt edebilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Cümlede kelimelerin sıralanışı Söz dizilimini yapabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Cümleye olumsuzluk katan Nicht ve kein kelimeleri Cümleye olumsuzluk katan Nicht ve kein kelimeleri arasındaki farkı kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Belirtme sıfatı Belirtme sıfatlarının ne olduğunu bilebilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Şekilsel özne olarak Es Özne türlerini bilebilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Genel tekrar Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 8 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 12:27