EFMZ407 Öğretmenlik Uygulaması I

13 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ407
Ad Öğretmenlik Uygulaması I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 13 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmenlik uygulamasında ilk adım olan okulları tanıma, üniversite ile Milli Eğitim'e Bağlı okulların işbirliği içerisinde çalışmasına dayanır. Bu işbirliği için akademisyen danışman hoca, Milli Eğitim Okullarından rehber öğretmen ve Öğretmen adayı ortaklaşa çalışır. Bu üçlü beraber çalışarak öğretmen adayının okulları, okul idaresini, kullanılan materyalleri ve öğrencileri tanıması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Okul deneyimi kapsamında okul yaşamını ve idaresini tanıma. Ders gözlemi, gözlemin amaçları, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konularında eğitimini sağlama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Kolektif Çalışma Pegem Yayıncılık 2014

Notlar

Staj Dosyası


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır.
ÖÇ02 Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Sınıf ortamındaki etkinlikleri gözlem yoluyla fark eder.
ÖÇ04 Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemler.
ÖÇ05 Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemler.
ÖÇ06 Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemler.
ÖÇ07 Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemler.
ÖÇ08 Okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yönerge ve açıklamalar Bilgilendirme toplantısı Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
2 Ders Planı hazırlama hakkında bilgilendirme Örnek ders planı Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Ders gözlemleme hakkında bilgilendirme Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
4 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
5 Öğretim ortamında soru sorma teknikleri Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
6 Üniversite ve Okul Hocaları ile buluşma Problem belirleme, çözüm önerileri üretme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
7 Okulda rehber öğretmen gözetiminde grup çalışmaları yapma Okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sınıf danışman öğretmenin ders anlatım yöntemi Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Geri dönüt verme ve açıklama yapma Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
11 Gözlenen dersi değerlendirme ve kayıt tutma Danışman akademisyen ve okuldaki rehber öğretmenle görüşme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Ders için test hazırlama, puanlama, analiz Okuldaki rehber öğretmenle görüşme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Ders için hazırlanan test kapsamında ölçme ve değerlendirme Okuldaki rehber öğretmenle görüşme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Sınıf etkinliklerinin yönetimi ve planlanması Danışman akademisyenle görüşme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme
15 Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi Danışman akademisyenle görüşme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 96 96
Toplam İş Yükü (Saat) 318
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,72
AKTS 13 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 12:34