Genel Bilgi
Kod | EFMZ407 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 13 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.) |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmenlik uygulamasında ilk adım olan okulları tanıma, üniversite ile Milli Eğitim'e Bağlı okulların işbirliği içerisinde çalışmasına dayanır. Bu işbirliği için akademisyen danışman hoca, Milli Eğitim Okullarından rehber öğretmen ve Öğretmen adayı ortaklaşa çalışır. Bu üçlü beraber çalışarak öğretmen adayının okulları, okul idaresini, kullanılan materyalleri ve öğrencileri tanıması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Okul deneyimi kapsamında okul yaşamını ve idaresini tanıma. Ders gözlemi, gözlemin amaçları, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konularında eğitimini sağlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Kolektif Çalışma Pegem Yayıncılık 2014
Notlar
Staj Dosyası
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır. |
ÖÇ02 | Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Sınıf ortamındaki etkinlikleri gözlem yoluyla fark eder. |
ÖÇ04 | Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemler. |
ÖÇ05 | Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemler. |
ÖÇ06 | Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemler. |
ÖÇ07 | Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemler. |
ÖÇ08 | Okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönerge ve açıklamalar | Bilgilendirme toplantısı | |
2 | Ders Planı hazırlama hakkında bilgilendirme | Örnek ders planı | |
3 | Ders gözlemleme hakkında bilgilendirme | Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma | |
4 | Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü | Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma | |
5 | Öğretim ortamında soru sorma teknikleri | Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma | |
6 | Üniversite ve Okul Hocaları ile buluşma | Problem belirleme, çözüm önerileri üretme | |
7 | Okulda rehber öğretmen gözetiminde grup çalışmaları yapma | Okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sınıf danışman öğretmenin ders anlatım yöntemi | Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma | |
10 | Geri dönüt verme ve açıklama yapma | Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma | |
11 | Gözlenen dersi değerlendirme ve kayıt tutma | Danışman akademisyen ve okuldaki rehber öğretmenle görüşme | |
12 | Ders için test hazırlama, puanlama, analiz | Okuldaki rehber öğretmenle görüşme | |
13 | Ders için hazırlanan test kapsamında ölçme ve değerlendirme | Okuldaki rehber öğretmenle görüşme | |
14 | Sınıf etkinliklerinin yönetimi ve planlanması | Danışman akademisyenle görüşme | |
15 | Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi | Danışman akademisyenle görüşme | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 96 | 96 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 318 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,72 | ||
AKTS | 13 AKTS |