Genel Bilgi
Kod | SHS111 |
Ad | Halk Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Fatih ZENGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Fatih ZENGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Fatih ZENGİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ön lisans düzeyinde halk sağlığı ve koruyucu hekimlik bilgi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Sağlık hastalık halk sağlığı tanımları koruyucu hekimliğin özellikleri Halk sağlığının uğraş alanları Epidemiyoloji
Dersin Ön Koşulu
Dönem I öğrencisi olmak
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
1-Fişek N.H.: Halk Sağlığına Giriş.H.Ü.WHO Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayın No:2 Ankara 1983.<br>2- Dirican R. Toplum Hekimliği Dersleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 1990. <br>3-Öztek Z.: Temel Halk Sağlığı Hizmetleri .H.Ü. Tıp Fakültesi Halk Sağlığı ABD. Yayını No:86/33 Ankara 1996. <br>4-Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı (Temel Bilgiler I. Cilt) Hacettepe Ünv. Basımevi, Ankara 2012.<br>5-Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması 2008. T.C.Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, Ankara, 2009.<br>6-WHO-Dünya Sağlık Raporu 2013. http://www.who.int/gho/publications (Erişim: 11.09.2014)<br>7-WHO-Dünya Sağlık Raporu 2014. http://www.who.int/gho/publications (Erişim: 06.07.2015)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık ,hastalık, halk sağlığı tanımlarını bilir |
ÖÇ02 | Kültür ve sağlık kavramlarını bilir |
ÖÇ03 | Halk sağlığının uğraş alanları bilir |
ÖÇ04 | Sağlık hizmetlerini sınıflandırması |
ÖÇ05 | Koruyucu hekimliğin özellikleri |
ÖÇ06 | Hekimliğin tarihsel gelişimi |
ÖÇ07 | Çağdaş hekimlik görüşlerini bilir |
ÖÇ08 | Epidemiyoloji ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ09 | Vaka kontrol çalışmaları yapabilir |
ÖÇ10 | kesitsel çalışmaları yapar |
ÖÇ11 | tanımlayıcı ve kohort çalışmalarını bilir |
ÖÇ12 | sağlık ölçütleri hızlar ve oranlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastalıklarının temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mikroorganizma ve parazitlerin özellikleri ve yaptıkları hastalıklarla ilgili temel bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır, ölçüm yöntemlerini sıralar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evrelere ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri uygular. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak alır, kabul eder, analize hazırlar ve gerekiyorsa uygun şartlarda korunmasını sağlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analizlerin iç ve dış kalite kontrol çalışmalarını, günlük kontrol işlemlerini uyguladıktan sonra hasta örneklerinin analizlerini yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Materyal analiz sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına raporlar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirerek kendini ve kariyerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık, biyogüvenlik ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki, teknolojik gelişmeleri izleyerek edindiği kazınımlar ile kariyerini yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık hastalık halk sağlığı vb tanımları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kültür ve sağlık kavramları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Halk sağlığının uğraş alanları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sağlık hizmetlerini sınıflandırması | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Koruyucu hekimliğin özellikleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hekimliğin tarihsel gelişimi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çağdaş hekimlik görüşleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Epidemiyoloji ve uygulama alanları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Vaka Kontrol çalışmaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | kesitsel çalışmalar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | tanımlayıcı çalışmalar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | kohort çalışmaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | deneysel çalışmalar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | sağlık ölçütleri hızlar ve oranlar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |