UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilmelerine, anlık gereksinimlerini karşılayabilmelerine, bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilmelerine, kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İlgili ders kitabı

Notlar

Çalışma kitabı, Youtube videoları ve İngilizce öğrenimi ile ilgili websiteler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak temel ifadeleri kullanabilir
ÖÇ02 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen ifade ve cümleleri kullanabilir
ÖÇ03 Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazabilir
ÖÇ04 Temel paragraf yazma becerisi edinebilir
ÖÇ05 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir
ÖÇ06 Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilir cevap verebilir.
ÖÇ07 Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastalıklarının temel özelliklerini listeler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mikroorganizma ve parazitlerin özellikleri ve yaptıkları hastalıklarla ilgili temel bilgiyi açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır, ölçüm yöntemlerini sıralar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evrelere ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri uygular.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak alır, kabul eder, analize hazırlar ve gerekiyorsa uygun şartlarda korunmasını sağlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analizlerin iç ve dış kalite kontrol çalışmalarını, günlük kontrol işlemlerini uyguladıktan sonra hasta örneklerinin analizlerini yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Materyal analiz sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına raporlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar eksiklerini belirler.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirerek kendini ve kariyerini geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık, biyogüvenlik ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki, teknolojik gelişmeleri izleyerek edindiği kazınımlar ile kariyerini yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giysiler-Şimdiki zaman Dersin kazanımlarıyla ilgili bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Şimdiki zamanla sorular-gündelik aktiviteler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
3 Evimizdeki eşyalar-…vardır yapısı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Yer zarfları-bir odayı tarif etme Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Yer zarfları-yer/yön tarifi Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
6 Yer tarifini takip etme-çevremizdeki yerler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Haritada yer bulma-tekrar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yiyecek ve içecekler-sayılabilen/sayılamayan isimler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Biraz/birkaç/hiç-yiyecek ve içecekle ilgili sözcükler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 BE fiilinin geçmiş hali-çevremizdeki yerler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
12 To be fiilinin geçmiş haliyle soru yapısı-zaman belirteçleri Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Geçmiş zaman-fiiller-geçmiş zaman aktiviteleri Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Düzenli ve düzensiz fiiller-Geçmiş zamanda sorular Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Alanla ilgili mesleki İngilizce terminolojisi Alanla ilgili mesleki terminolojiye dair ön araştırma yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:12