Genel Bilgi
Kod | SHS150 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Topluma hizmet kavramının önemi ve bu yönde faaliyetler yapmanın önemini kavramayı, topluma ait sorunları belirleme, çözüme ilişkin projeler hazırlama ve analiz edebilme becerilerini geliştirmesini sağlamak, toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirerek bu konularda öğrencilerin yaşamını zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Toplumsal hizmet uygulamaları alanına dair temel bilgiler, bir projenin tasarlamasına, yürütülmesine, sonuçlarına ait rapor hazırlama hakkında bilgi, toplumun güncel meselelerini tartışma, toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama, Güncel topluma hizmet uygulamaları, Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları.
Notlar
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet uygulamalrının önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Sosyal ve güncel sorunların farkına varır. |
ÖÇ03 | Sosyal sorunların çözümüne yönelik projeler üretir. |
ÖÇ04 | Toplumu bilgiİlendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre gibi etkinliklere gönüllü olarak katılır. |
ÖÇ05 | Okullarımızda topluma hizmet uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerin gerekliliğini kavrayabilecek düzeye ulaşır. |
ÖÇ06 | Soyal sorumluluklarının farkına varır. |
ÖÇ07 | Projeleri bilimsel raporlamaya uygun şekilde sunar. |
ÖÇ08 | Proje sonuçlarına ilişkin rapor hazırlar. |
ÖÇ09 | Toplumsal problemlere çözüm bulma yeteneği gelişir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır, ölçüm yöntemlerini sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evreleri ile ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak teslim alır, kabul eder, analize hazırlar ve gerekiyorsa uygun şartlarda korunmasını sağlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analizlerin iç ve dış kalite kontrol çalışmalarını, günlük kontrol işlemlerini uyguladıktan sonra hasta örneklerinin analizlerini yapar, sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına raporlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mezun olduktan sonra teknolojik gelişmeleri takip ederek öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirerek kendini ve kariyerini geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık, biyogüvenlik ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-I | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-II | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-I | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-II | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-I | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-II | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-III | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-IV | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-V | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VI | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VII | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projelerin sunumu için hazırlıklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |