Genel Bilgi
Kod | SH119 |
Ad | Fizyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel insan fizyolojisinin sistematik ve fonksiyonel olarak tanımlanması.
Dersin İçeriği
Fizyolojiye giriş, Hücre Fizyolojisi, Sinirsel İleti, Kas Fizyolojisi, Kan Fizyolojisi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğr. Gör. Şenay Dağılgan ders notları Berak Ç. Yeğen. Yüksekokullar için Fizyoloji. Yüce Yayım
Notlar
Vander. 2010 İnsan Fizyolojisi. Güven Bilimsel. Guyton ve Hall. 2017 Tıbbi Fizyoloji. Elsevier Güneş Tıp Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fizyolojiyi ayrıntılı olarak tanımlar. |
ÖÇ02 | Fizyolojik terminolojiyi kullanır. |
ÖÇ03 | Organların genel özelliklerini tanımlar |
ÖÇ04 | Tüm vücudun fizyolojik temellerini ayırt eder. |
ÖÇ05 | Vücuttaki fizikokimyasal prensiplari analiz eder |
ÖÇ06 | Homeostazis ve Hücredeki taşınımı açıklar |
ÖÇ07 | Sinir sistemi fizyolojisinin temellerini açıklar. |
ÖÇ08 | Kasların fizyolojisini açıklar |
ÖÇ09 | Kan fizyolojisi ve patofizyolojisini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizyolojiye giriş | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Fizyolojide tanımlar | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hücre Zarının Yapısı | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hücre Zarından Taşınım Yolları | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sinir sistemine giriş | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyoelektrik sinyaller | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sinirsel ileti ve sinapslar | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili konularının tekrarı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İskelet kası Fizyolojisi | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Düz Kas Fizyolojisi | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kalp Kası Fizyolojisi | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kan Fizyolojisine Giriş | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hematopoezis | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Eritrosit ve Eritrosit Bozuklukları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Demir Eksikliği Anemisi | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem konularının tekrarı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem konularının tekrarı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |