Genel Bilgi
Kod | SHS111 |
Ad | Halk Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Fatih ZENGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Fatih ZENGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Fatih ZENGİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin halk sağlığının genel tıp ve sağlık uygulamalarındaki yerini ve önemini kavramalarıdır. Edindikleri bilgilerle çevrelerinde ve sağlık hizmetlerinde yaşanılan olgulara epidemiyolojik gözle bakmaları hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği
Temel halk sağlığı, anne ve çocuk sağlığı, epidemiyoloji, sağlık yönetimi, toplum beslenmesi ,bulaşıcı hastalıklar, iş kazaları, çevre sağlığı ve atık yönetimi, acil durumlar ve afet yönetimi, aile planlaması, kohort çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, F. TANIR, H. DEMİRHİNDİ, Akademisyen yayınevi, 2020, ISBN: 9786257679022
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk Sağlığının temel kavramlarını ve tarihçesini açıklar. |
ÖÇ02 | Anne ve çocuk sağlığının gerekliliklerini listeler. |
ÖÇ03 | Çevre sağlığının ve atık yönetiminin prensiplerini sıralar. |
ÖÇ04 | Sağlık hizmetlerinde yönetim organizasyonunun nasıl olması gerektiğini tarif eder. |
ÖÇ05 | İş sağlığı ve güvenliğinin önemini belirtir. |
ÖÇ06 | Bulaşıcı hastalıkları tanımlar ve tedavi yollarını açıklar. |
ÖÇ07 | Acil durum ve afetin farkını ayırt eder. |
ÖÇ08 | Toplum beslenmesinin uygunluğunu değerlendirir. |
ÖÇ09 | Epidemiyolojik göstergeleri yorumlar ve problemle karşılaştığında çözüm üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halk Sağlığında Temel Kavramlar | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anne ve Çocuk Sağlığı | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Epidemiyoloji-1 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Epidemiyoloji-2 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çevre Sağlığı ve Atık Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Sağlık Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Acil Durumlar ve Afet Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Toplum Beslenmesi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş Kazaları ve İş Kazalarında İlkyardım-1 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | İş Kazaları ve İş Kazalarında İlkyardım-2 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Aile Planlaması | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kohort Çalışmaları | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |