SHS150 Topluma Hizmet Uygulamaları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS150
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Topluma hizmet kavramının önemi ve bu yönde faaliyetler yapmanın önemini kavramayı, topluma ait sorunları belirleme, çözüme ilişkin projeler hazırlama ve analiz edebilme becerilerini geliştirmesini sağlamak, toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirerek bu konularda öğrencilerin yaşamını zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Toplumsal hizmet uygulamaları alanına dair temel bilgiler, bir projenin tasarlamasına, yürütülmesine, sonuçlarına ait rapor hazırlama hakkında bilgi, toplumun güncel meselelerini tartışma, toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama, Güncel topluma hizmet uygulamaları, Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları.

Notlar

Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalrının önemini kavrar.
ÖÇ02 Sosyal ve güncel sorunların farkına varır.
ÖÇ03 Sosyal sorunların çözümüne yönelik projeler üretir.
ÖÇ04 Toplumu bilgilendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre gibi etkinliklere gönüllü olarak katılır.
ÖÇ05 Okullarımızda topluma hizmet uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerin gerekliliğini kavrayabilecek düzeye ulaşır.
ÖÇ06 Soyal sorumluluklarının farkına varır.
ÖÇ07 Projeleri bilimsel raporlamaya uygun şekilde sunar.
ÖÇ08 Proje sonuçlarına ilişkin rapor hazırlar.
ÖÇ09 Toplumsal problemlere çözüm bulma yeteneği gelişir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Toplumun güncel sorunlarını belirleme Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-I Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler-II Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-I Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması-II Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-I Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-II Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-III Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-IV Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-V Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VI Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması-VII Projelerin sunumu için hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin sunumu için hazırlıklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin sunumu için hazırlıklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 09:24