SHS162 Temel Bilgi Teknolojileri

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS162
Ad Temel Bilgi Teknolojileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama, sunu hazırlama, internet kullanımı

Dersin İçeriği

Temel bilgisayar bilgileri, Windows işletim sistemi, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, Internet kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dersin web sitesinde yer alan kaynaklar.

Notlar

Derste verilmektedir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanıyabilme.
ÖÇ02 Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayabilme.
ÖÇ03 İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkin hale gelebilme.
ÖÇ04 Bir kelime işlemci yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilme.
ÖÇ05 Bir elektronik hesaplama tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilme.
ÖÇ06 Bir sunu hazırlama yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilme.
ÖÇ07 Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenebilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgi teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanınması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerinin ayrıntılı olarak kavranması. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede bilgi verilmesi. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İşletim sistemi ayarları hakkında bilgi verilmesi. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 İşletim sisteminde dosya ve klasör organizasyonu. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Kelime işlemci programında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kelime işlemci programında belge düzenleme, resim tablo vb bileşenlerin eklenmesi. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bir hesap tablosu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hesap tablosu uygulamasında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hesap tablosu uygulamasında formüller, fonksiyonlar ve grafiklerin kullanımı. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Etkin ve güvenli internet kullanımı bilgisi verilmesi. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Dönemin genel değerlendirilmesi. Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:13