Genel Bilgi
Kod | SHS148 |
Ad | Standardizasyon ve Kalite Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Önlisans/Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrenciler; kalite felsefesi, standardizasyon, toplam kalite yönetimi ve uygulamaları konularında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; kalite, standardizasyon, toplam kalite yönetimi, kalite çemberleri, kalite indikatörleri, cihaz bakımı, iç kalite kontrol ve değerlendirilmesi ile dış kalite kontrol ve değerlendirilmesi ile ilgili bilgiler yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Doç. Dr. Sedefgül YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK Standardizasyon ve Kalite Yönetimi Ders Notları, 2019
Notlar
Tietz Textbook of Clinical Chemistry and Molecular Diagnostics, Carl A. Burtis, Edward R. Ashwood, David E. Bruns, 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | Kalite kontrol nediri açıklar. |
ÖÇ03 | Standart ve standardizasyonu tanımlar. |
ÖÇ04 | Kalite yönetiminin unsurlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Kaliteyi etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ06 | İç kalite kontrol analizlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Dış kalite kontrol analizlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Kalite kontrol sonuçlarını yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite kavramı | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Neden kalite kontrol | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Standart ve standardizasyon | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kalite Kuruluşları | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Toplam Kalite Yönetimi | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kalite çemberleri | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kalite İndikatörleri | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Cihaz Bakımı | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İç kalite kontrol | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İç kalite kontrol sistemleri | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İç kalite kontrol sonuçlarının yorumlanması | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dış kalite kontrol | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Dış kalite kontrol programları | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Dış kalite kontrol sonuçlarının yorumlanması | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 4 | 68 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
AKTS | 4 AKTS |