ALMZ104 Okuma Becerileri 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ104
Ad Okuma Becerileri 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri ileri düzey metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek, okuma eylemi ile söz konusu yabancı dilde telaffuzlarının ve okuma becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır

Dersin İçeriği

Ders içerisinde önceden belirlenen metinler kelime ve içerik açısından incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okuduğunu anlamaya yönelik teknik ve stratejiler ile okuma becerisi geliştirilir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Jakob Ebner, Siegfried Ferschmann & Siegfried Wlasaty (1983). lesen+verstehen 1-2-3-4. Wien: Özterreichischer Bundesverlag Westhoff, G.:Fertigkeit Lesen. Fernstudieneinheit 17, Langenscheidt Verlag., München 1997 Hasenkamp, G.: Leselandschaft 1,Verlag für Deutsch, Ismaning, 1995

Notlar

Internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci farklı özgün parçaları inceler
ÖÇ02 Öğrenci farklı metin türlerini ayırt eder
ÖÇ03 Öğrenci kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşır.
ÖÇ04 Tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapar
ÖÇ05 Okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrar
ÖÇ06 Okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarır
ÖÇ07 Okurun çıkaracağı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğini anlar
ÖÇ08 Okuma etkinlikleri esnasında yazma becerisi de gelişir.
ÖÇ09 Öğrencilerin sözkonusu yabancı dilde telaffuzları gelişir
ÖÇ10 İleri düzeyde özgün Almanca metni özetler
ÖÇ11 Okuma tekniklerini ve stratejilerini kullanır.
ÖÇ12 Metin türlerini ve özelliklerini bilir.
ÖÇ13 Ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır.
ÖÇ14 Metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlamı ilişkilendirir.
ÖÇ15 Çeşitli metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İleri düzey okuma metinlerinin tanıtımı Ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Kullanımlık metin Kullanımlık metni araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Kullanımlık metnin özellikleri Kullanımlık metnin özelliklerini kavrama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Kullanımlık metin olarak ilaç prospektüsü Prospektüsü açıklama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Okuma sürecinin aşamaları Okuma sürecini kavrama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Okuma stratejileri Okuma stratejilerini kavrama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Okuma stratejilerini kullanımlık metinlerde uygulama Okuma stratejilerini kavrama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo
9 Edebi metinleri kullanımlık metinlerden ayırt etme Edebi metinleri açıklama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Edebi metin olarak kısa hikaye ve özellikleri "Die rote Katze" Kısa hikayenin özelliklerini kavrama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Kısa hikayenin yorumlanması İlgili metni gözden geçirip tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Okuma parçasına yönelik yorumlama tekniğine uygun yorum yazma İlgili metni gözden geçirip tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 "Hildebrandslied" adlı destan okuma Destanın özelliklerini kavrama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 'Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi'ni kullanarak okuma becerisini geliştirmek I lgili metinleri gözden geçirip tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 'Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi'ni kullanarak okuma becerisini geliştirmek II lgili metinleri gözden geçirip tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 12:56