Genel Bilgi
Kod | ALMZ104 |
Ad | Okuma Becerileri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri ileri düzey metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek, okuma eylemi ile söz konusu yabancı dilde telaffuzlarının ve okuma becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır
Dersin İçeriği
Ders içerisinde önceden belirlenen metinler kelime ve içerik açısından incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okuduğunu anlamaya yönelik teknik ve stratejiler ile okuma becerisi geliştirilir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Jakob Ebner, Siegfried Ferschmann & Siegfried Wlasaty (1983). lesen+verstehen 1-2-3-4. Wien: Özterreichischer Bundesverlag Westhoff, G.:Fertigkeit Lesen. Fernstudieneinheit 17, Langenscheidt Verlag., München 1997 Hasenkamp, G.: Leselandschaft 1,Verlag für Deutsch, Ismaning, 1995
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci farklı özgün parçaları inceler |
ÖÇ02 | Öğrenci farklı metin türlerini ayırt eder |
ÖÇ03 | Öğrenci kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşır. |
ÖÇ04 | Tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapar |
ÖÇ05 | Okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrar |
ÖÇ06 | Okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarır |
ÖÇ07 | Okurun çıkaracağı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğini anlar |
ÖÇ08 | Okuma etkinlikleri esnasında yazma becerisi de gelişir. |
ÖÇ09 | Öğrencilerin sözkonusu yabancı dilde telaffuzları gelişir |
ÖÇ10 | İleri düzeyde özgün Almanca metni özetler |
ÖÇ11 | Okuma tekniklerini ve stratejilerini kullanır. |
ÖÇ12 | Metin türlerini ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ13 | Ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır. |
ÖÇ14 | Metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlamı ilişkilendirir. |
ÖÇ15 | Çeşitli metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İleri düzey okuma metinlerinin tanıtımı | Ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Kullanımlık metin | Kullanımlık metni araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Kullanımlık metnin özellikleri | Kullanımlık metnin özelliklerini kavrama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Kullanımlık metin olarak ilaç prospektüsü | Prospektüsü açıklama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Okuma sürecinin aşamaları | Okuma sürecini kavrama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Okuma stratejileri | Okuma stratejilerini kavrama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Okuma stratejilerini kullanımlık metinlerde uygulama | Okuma stratejilerini kavrama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
|
9 | Edebi metinleri kullanımlık metinlerden ayırt etme | Edebi metinleri açıklama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Edebi metin olarak kısa hikaye ve özellikleri "Die rote Katze" | Kısa hikayenin özelliklerini kavrama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Kısa hikayenin yorumlanması | İlgili metni gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Okuma parçasına yönelik yorumlama tekniğine uygun yorum yazma | İlgili metni gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | "Hildebrandslied" adlı destan okuma | Destanın özelliklerini kavrama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | 'Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi'ni kullanarak okuma becerisini geliştirmek I | lgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | 'Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi'ni kullanarak okuma becerisini geliştirmek II | lgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |