Genel Bilgi
Kod | ALMZ104 |
Ad | Okuma Becerileri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri ileri düzey metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek ve bol bol okuyarak söz konusu yabancı dilde telaffuzlarının ve okuma becerilerinin geliştirilmek.
Dersin İçeriği
Ders içerisinde önceden belirlenen metinler kelime ve içerik açısından incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okuduğunu anlamaya yönelik teknik ve stratejiler ile okuma becerisi geliştirilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Jakob Ebner, Siegfried Ferschmann & Siegfried Wlasaty (1983). lesen+verstehen 1-2-3-4. Wien: Özterreichischer Bundesverlag
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci farklı özgün parçaları inceler |
ÖÇ02 | Öğrenci farklı metin türlerini ayırt eder |
ÖÇ03 | Öğrenci kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşır. |
ÖÇ04 | Tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapar |
ÖÇ05 | Okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrar |
ÖÇ06 | Okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarır |
ÖÇ07 | Okurun çıkaracağı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğini anlar |
ÖÇ08 | Okuma etkinlikleri esnasında yazma becerisi de gelişir. |
ÖÇ09 | Öğrencilerin sözkonusu yabancı dilde telaffuzları gelişir |
ÖÇ10 | İleri düzeyde özgün Almanca metin özetlenmesi, metnin ana fikrini çıkartma ve sentez yapabilme becerisi. |
ÖÇ11 | Okuma tekniklerini ve stratejilerini kullanır. |
ÖÇ12 | Metin türlerini ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ13 | Ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır. |
ÖÇ14 | Metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlamı ilişkilendirir. |
ÖÇ15 | Çeşitli metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder ve değerlendirir. I | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder ve değerlendirir. II | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder ve değerlendirir. I (Masal) | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder ve değerlendirir. II (Masal) | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder ve değerlendirir. I (Fabl) | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder ve değerlendirir. II (Fabl) | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder ve değerlendirir. (Kısa Öykü) | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
|
9 | Okuma parçasını analiz etme ve metne yönelik özet yazma I | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Okuma parçasını analiz etme ve metne yönelik özet yazma II | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Okuma parçasını analiz etme ve metne yönelik özet yazma III | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Okuma parçasına yönelik yorumlama tekniğine uygun yorum yazma I | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Okuma parçasına yönelik yorumlama tekniğine uygun yorum yazma II | lgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | 'Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi'ni kullanarak okuma becerisini geliştirmek I | lgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | 'Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi'ni kullanarak okuma becerisini geliştirmek II | lgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |