ALMZ110 Almancanın Yapısı 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ110
Ad Almancanın Yapısı 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Almanca dil yapılarını öğretme ve geliştirme

Dersin İçeriği

Öğrencilerin Almanca dil becerilerinin gelişimi, dil yapılarının öğretilmesi, dil yapıları aracılığıyla anlam oluşturulması, kelime dernekleri ve dil yapıları hakkında farkındalık yaratmak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dreyer, H. ; Schmitt, R. (1991): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Verlag für Deutsch, München.

Notlar

A. Hering; M.Matussek (2002): Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache, Hueber Verlag, İsmaning.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almanca dilbilgisi ile ilgili temel kavramları tanımlar
ÖÇ02 Almancayı yazılı ifadelerle doğru kullanır
ÖÇ03 Almancayı sözlü ifadelerle doğru kullanır
ÖÇ04 Almanca dil bilgisi kurallarını tanır ve açıklar
ÖÇ05 Öğrenilen Almanca dil bilgisi kurallarını çeşitli bağlamlarda kullanır
ÖÇ06 Türkçe yapılarla olan benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırır ya da değerlendirir
ÖÇ07 Okuduğu ya da duyduğu metinlerdeki gramer yapıları çözümler
ÖÇ08 Günlük yaşamda konuşurken akıcı bir şekilde bu dil bilgisi yapılarını kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geçen dönemin değerlendirilmesi Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
2 Almancada edilgen yapılar ve kullanımı Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
3 Farklı zamanlarda edilgen yapılar Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
4 Tarz eylemleriyle kurulan ve öznesiz edilgen yapılar Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Edilgen yapılara alternatifler ve mastarlı cümlelerde edilgen yapı Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Almancada ilgi cümleleri (nominativ ve akkusativ ilgi adıllarıyla) Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Almancada ilgi cümleleri (dativ ve genitiv ilgi adıllarıyla) Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Almancada ilgi cümleleri (ilgeçlerle) Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
10 Almancada dilek kipleri II (şimdiki zaman) Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
11 Almancada dilek kipleri II (geçmiş zaman) Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Tarz eylemlerinin dilek kipleri II Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Almancada dilek kipleri II kullanımı Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Almancada dilek kipleri I dolaylı anlatım (şimdiki zaman) Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Almancada dilek kipleri I dolaylı anlatım (geçmiş zaman) Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:20