Genel Bilgi
Kod | PFS303 |
Ad | Çevre Ekonomisi ve Mali Politikalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyada değişen ve gelişen çevre ve ekonomi politikaları ile ilgili yeni yaklaşımlar ve ekolojik ekonomik analizler konusunda bilgilendirmek hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Çevre Ekonomisi dersi kapsamında, çevresel sorunlar tanımlanrak konuyla ilgili duyarlılığı artırmak ve mali çözümlerile politika araçları tanıtılmaktadır. Öğrencilerin katılımı ve aktif olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin çalışma grupları oluşturarak ilgili konuları birlikte tartışarak çalışmaları; bu konulara ilişkin gazete, bilimsel dergi, kitap ve raporları takip etmeleri, ilgili haberleri izlemeleri, gözlem yapmaları, proje hazırlamaları ve uygulamalı çalışmalarla üretmeleri dersin temel amacıdır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi Kavram – Politika – Uygulama Prof. Dr. Selim İnançlı
Notlar
ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre Sorunlarına duyarlılık sağlar |
ÖÇ02 | Çevre sorunlarının nasıl ortaya çıktığını ve nedenlerini değerlendirir |
ÖÇ03 | Çevre Sorunlarına ekonomik çözümler geliştirmeye yardımcı olur |
ÖÇ04 | Uygulamalı eğitim ile farkındalık yaratır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar Çevre-Ekonomi-Doğal Kaynaklar, Ekoloji | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre Sorunlarının Kaynakları | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Çevre Sorunları | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Doğal kaynaklar ve Çevre Sorunlarına Ekonomik ve Politik Yaklaşımlar | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çevre Kirliliği-Ekonomi İlişkisi | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çevre sorunları ve Dışsallıklar | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çevre sorunları ve Dışsallıklar 2 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uygulamalı Proje Proje Konu Onayları | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 2 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 3 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 4 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dönem Sonu Değerlendirme 1 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dönem Sonu Değerlendirme 2 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
AKTS | 5 AKTS |