Genel Bilgi
Kod | PFS409 |
Ad | Yerel Yönetimler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; Türkiye de mahalli idarelerin tarihçesi, belediye, köy ve il özel idarelerinin yapı ve işleyişi mahalli idareler ile merkezi yönetim arasındaki ilişkiler ve Yerel Yönetimlerde güncel sorunların tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste Mahalli İdare kavramı, tanımı ve niteliği, Merkezden yönetim ve yerinden yönetim kavramları, Mahalli İdarelerin var oluş nedenleri, İdareler arası ilişkilerin düzenlenmesi, Merkezi yönetim Mahalli İdare arasında Gelir bölüşümü, Türkiyede Mahalli İdareler, İl Özel İdareleri, Belediyeler, İller Bankası ve Mahalli İdareler, Mahalli İdarelerde Yeniden Yapılanma konuları incelenmektedir
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yerel Yönetimler Yazar: Zerrin Toprak
Notlar
Mahallî İdareler Ahmet Ulusoy, Tekin Akdemir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yerel yönetimler felsefesini kavrar. |
ÖÇ02 | Türkiye de yerel yönetim kuruluşlarını, görevlerini, işleyiş tarzını açıklar |
ÖÇ03 | Yerel yönetim sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve çözümler düşünür. |
ÖÇ04 | Yerel Yönetim kavramını, doğasını ve önemini, özellikle demokrasi, özerklik ve kamu hizmetlerine yakınlık politikasını değerlendirir. |
ÖÇ05 | Merkezi Yönetim ve Mahalli İdare Gelirleri arasındaki dağıtım ilke ve yöntemlerini açıklar, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yerel Yönetimlerin Varlık Nedenleri | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ekonomik Faktörler : Optimal Hizmet Alanı, Tiebout Analizi | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hukuksal Faktörler : Hizmet ve Görev bölüşümü, Federal-Üniter Sistemler | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Siyasal Faktörler : STK, Demokratikleşme | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türkiyede Yerel Yönetim Sistemi Görevleri gelir ve Harcamaları | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İl Özel İdareleri | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Genel Değerlendirme | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Köy Yönetimleri | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çarpık Kentleşme, İmar Sorunları ve Yerel Yönetimler | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toplu Taşıma-Trafik ve Yerel Yönetimler | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Seçim Sistemleri-Yerel Seçimler ve Analizi | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | E-belediye: Kent Bilgi Sistemleri, Belediyelerde Teknoloji Kullanımı | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dönem Sonu Değerlendirme | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme 2 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |