Genel Bilgi
Kod | FEAS103 |
Ad | Advanced English I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİGEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FİGEN YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
B2 seviyesinde iş hayatında kullanılan kelime, deyim, dil bilgisi yapılarının yanı sıra alım-satım, şirket birleşmeleri, insan kaynakları, uzlaşma, iş bağlama, pazarlama bağlamlarında kullanılan İngiliz dilini tanıtmak.
Dersin İçeriği
B2 seviyesi Financial Times makaleleri, iş ingilizcesinde sıkça kullanılan kelimeler, deyimler ve dilbilgisi yapıları, liderlik becerileri geliştirme makaleleri
Dersin Ön Koşulu
B2 seviyesinde Genel İngilizce Bilgisi
Kaynaklar
Market Leader Upper Intermediate by Longman
Notlar
Türkiye ve dünya ekonomisi ile ilgili günlük haberler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | B2 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan kelimeleri uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ02 | B2 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan deyimleri uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ03 | B2 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan dilbilgisi yapıları uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ04 | B2 seviyesinde Financial Times makalelerini okuyup anlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim Konusu | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Uluslararası pazarlama Konusu | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İlişki kurma Konusu | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Başarı Konusu | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İş memnuniyeti | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Risk Konusu | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yönetim şekilleri Konusu | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Takım kurma | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Müşteri Hizmetleri | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kriz yönetimi | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Grafik okuma | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Grafik okuma 2 | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Eat that frog. Tactics for business success 2 | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Eat that frog. Tactics for business success | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | Tüm Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı 2 | Tüm Kaynaklar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |