Genel Bilgi
Kod | ECOZ201 |
Ad | Microeconomics I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MURAT PÜTÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Adem GÖK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mikro iktisat I dersinin amacı, ekonomiyi mikro düzeyde ele alarak mikro kavramları açıklamak ve bu çerçevede üretici ve tüketici davranışlarının analizini sunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste iktisadi sistem sorunu, iktisadi olay, iktisadi olayın tarafları, bunların davranış tarzları, tüketici teorisi ve fayda maksimizasyonu, firma teorisi ve kar maksimizasyonu, firmaların farklı piyasalardaki karar alma süreçleri ile faktör piyasası analiz edilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Modern Microeconomics- Anna Koutsoyiannis
Notlar
Intermediate Microeconomics: A Modern Approach- Hal Varian
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler öncelikle ekonomiye mikro düzeyde bakabilmeyi kavrar. |
ÖÇ02 | Tüketicilerin piyasadaki yerinin ne olduğunu ve ekonomiye katkısını vurgular. |
ÖÇ03 | Tüketici teorisi ve üretici teorisini kapsamlı olarak anlar |
ÖÇ04 | Fayda, seçim ve tercihler arasındaki ilişkiyi anlar. |
ÖÇ05 | Yaygın iktisadi uygulamalarda matematik ve grafikleri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Piyasalar ve fiyat sistemi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tüketici Teorisi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üreticiler, tüketiciler ve rekabet piyasaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Fayda | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kısıt altında seçim | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Talep | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Satın alma ve satış | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zamanlar arası seçimler | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Varlık piyasaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Belirsizlik altında seçim | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Riskli varlıklar | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tüketici arzı | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Maliyet teorisi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Maliyet minimizasyonu | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |