Genel Bilgi
Kod | IPFS301 |
Ad | Environmental Economics and Fiscal Policies |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyada değişen ve gelişen çevre ve ekonomi politikaları ile ilgili yeni yaklaşımlar ve ekolojik ekonomik analizler konusunda bilgilendirmek hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Çevre Ekonomisi dersi kapsamında, çevresel sorunlar tanımlanrak konuyla ilgili duyarlılığı artırmak ve mali çözümlerile politika araçları tanıtılmaktadır. Öğrencilerin katılımı ve aktif olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin çalışma grupları oluşturarak ilgili konuları birlikte tartışarak çalışmaları; bu konulara ilişkin gazete, bilimsel dergi, kitap ve raporları takip etmeleri, ilgili haberleri izlemeleri, gözlem yapmaları, proje hazırlamaları ve uygulamalı çalışmalarla üretmeleri dersin temel amacıdır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi Kavram – Politika – Uygulama Prof. Dr. Selim İnançlı
Notlar
Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi Kavram – Politika – Uygulama Prof. Dr. Selim İnançlı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre Sorunlarına duyarlılık sağlar |
ÖÇ02 | Çevre sorunlarının nasıl ortaya çıktığını ve nedenlerini değerlendirir |
ÖÇ03 | Çevre Sorunlarına ekonomik çözümler geliştirmeye yardımcı olur |
ÖÇ04 | Uygulmalı eğitim ile farkındalık yaratır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar Çevre-Ekonomi-Doğal Kaynaklar, Ekoloji | Okuma | |
2 | Çevre Sorunlarının Kaynakları Derse | Okuma | |
3 | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Çevre Sorunları | OKuma | |
4 | Doğal kaynaklar ve Çevre Sorunlarına Ekonomik ve Politik Yaklaşımlar | Okuma | |
5 | Çevre Kirliliği-Ekonomi İlişkisi | Okuma | |
6 | Çevre sorunları ve Dışsallıklar | Okuma | |
7 | Çevre sorunları ve Dışsallıklar 2 | Okuma | |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | |
9 | Uygulamalı Proje Proje Konu Onayları | Okuma | |
10 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması | Okuma | |
11 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 2 | Okuma | |
12 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 3 | Okuma | |
13 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 4 | Okuma | |
14 | Dönem Sonu Değerlendirme | Okuma | |
15 | Dönem Sonu Değerlendirme 2 | Okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
AKTS | 5 AKTS |