Genel Bilgi
Kod | ECOZ401 |
Ad | Economic Development |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı gelişmekte olan ülkelerin kalkınma sorunlarını ve çözüm önerilerini anlatmaktır. Bu bağlamda ders sürecinde gelişmekte olan ülkelerin özellikleri, kalkınma ve büyüme teorileri, gelişme modelleri, yoksulluk ve eşitsizlik, nüfus artışı ve kalkınma ilişkisi ortaya konulmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste kalkınma teorileri ve gelişmekte olan ülkelerin kalkınma sorunları anlatılmaktadır. Derste kalkınma kavramının farklı tanımları yapılmakta ve son yıllarda kalkınma iktisadının en tanınmış yaklaşımlarına değinilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Michael P. Todaro, Stephen C. Smith, Economic Development, 11. Baskı, 2010.
Notlar
Dersle ilgili diğer kaynaklardan derlenmiş ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomik gelişmeyle ilgili küresel vizyonu açıklar. |
ÖÇ02 | Ülkelerin ekonomik gelişmişlik düzeylerini karşılatırır. |
ÖÇ03 | Klasik kalkınma ve büyüme teorilerini anlatır. |
ÖÇ04 | Yoksulluk, eşitsizlik ve kalkınma ilişkisini açıklar. |
ÖÇ05 | Kalkınmanın temel yaklaşımlarını ve kavramlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Kalkınma ile büyüme arasındaki farkı bilir. |
ÖÇ07 | İnsani gelişme kavramını tanımlar ve önemini açıklar. |
ÖÇ08 | Az gelişmiş ülkelerin ortak özelliklerini sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ekonomik Gelişmeye Giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ekonomik Gelişmeye Giriş: Bir Küresel Perspektif | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Karşılaştırmalı Ekonomik Gelişme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Karşılaştırmalı Ekonomik Gelişme-Seçilmiş Ülkelerden Örneklerle | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Karşılaştırmalı Ekonomik Gelişme Ekonomik Göstergelerle | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Klasik Büyüme Teorileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Klasik Kalkınma Teorileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Klasik Büyüme ve Kalkınma Teorileri Az Gelişmiş Ülkelerden Örneklerle | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Güncel Gelişmişlik ve Azgelişmişlik Modelleri Seçilmiş Ülkelerden Örneklerle | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Güncel Gelişmişlik ve Azgelişmişlik İnsani Gelişme Göstergesiyle | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Nüfus İle Kalkınma Arasındaki İlişki | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yoksulluk, Eşitsizlik ve Kalkınma İlişkisi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yoksulluk, Eşitsizlik ve Kalkınma İlişkisi Sayısal Örneklerle | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |