Genel Bilgi
Kod | ECOZ403 |
Ad | Economic Policy |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı iktisat politikasının kavramsalçerçevesi ile iktisadiyaklaşımların iktisat politikasına ilişkin görüşlerinin sunarakiktisadi sorunlar ile mücadelede iktisat politikasının etkinliğini araştırmaktır
Dersin İçeriği
Teorik ekonominin neden-sonuç ilişkisi yerine, geleceğin ekonomik olaylarını amaç-araç ilişkisi içinde ele almaktadır. Bu amaçla, ekonomik sistem, ekonomi politikası karar birimleri, ekonomi politikasında amaçlar, araçlar ve tanıdan tedaviye ekonomi politikası önlemleri inceleme konusu yapılıyor.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Agnès Bénassy-Quéré, Benoît Coeuré, Pierre Jacquet, Jean Pisani-Ferry, Economic Policy
Notlar
Mishkin, F. S. (2011). Macroeconomics: Policy and Practice (Pearson Series in Economics). Prentice Hall.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel iktisat politikası açısından yeni klasik ve yeni Keynesyen yaklaşımları karşılaştırır |
ÖÇ02 | İktisat politikası araçlarının iktisat politikası amaçlarını gerçekleştirmek üzere nasıl kullanılabileceğini anlar |
ÖÇ03 | Genel iktisat politikası açısından yeni klasik ve yeni Keynesyen yaklaşımları tanır |
ÖÇ04 | Fiyat İstikrarını korumak için politikalar önerir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekonomi politikası kavramı, konusu, önem,, tarihi gelişimi ve ekonomi bilimi içindeki yeri. Ekonomi politikasında değer yargıları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ekonomik Sistem Ekonomik Düzen ve Ekonomi Politikası-1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ekonomik Sistem Ekonomik Düzen ve Ekonomi Politikası-2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ekonomi Politikasında Karar Birimleri ve İstek Oluşumu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ekonomi Politikasında Amaçlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ekonomi Politikasında Amaçlar ( Devamı) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ekonomi Politikasında Amaçlar ( Devamı)-3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekonomi Politikasında Araçlar ve Etkileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ekonomi Politikasında Araçlar ve Etkileri ( Devamı ) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ekonomi Politikasında Araçlar ve Etkileri ( Devamı )-3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tanıdan Tedaviye Ekonomi Politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Türkiye'nin Toplumsal Gelişim Süreci-1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türkiye'nin Toplumsal Gelişim Süreci-2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiye'nin Toplumsal Gelişim Süreci-3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları -2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |