ECOZ402 Turkish Economy

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECOZ402
Ad Turkish Economy
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİKRET DÜLGER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste Türkiye'nin iktisat tarihinin, dönemler bazında; toplumsal gelişme, ulusal gelir, bölüşüm, dünya ekonomisi ile ilişkileri ve sosyoekonomik makro göstergelerle incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Osmanlı Ekonomisinden Türkiye Cumhuriyeti Ekonomisine Geçiş-1930'lu Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm- Devletçilik dönemi- 1950'li Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm-1960'lı yıllar ve Planlı ekonomi-Kalkınma Planları-1980'li Yıllar ve Ekonomik Dönüşüm-Güncel Ekonomik Veriler Işığında Türkiye Ekonomisine Genel Bakış

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Korkut Boratav, Türkiye İktisat Tarihi

Notlar

Seçilmiş Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'de iktisat politikası oluşum süreçlerini ve bu süreçleri etkileyen içsel ve dışsal faktörleri kavrar
ÖÇ02 Türkiye iktisadına yön veren gelişmeleri kurumsal düzenlemeler, sayısal veriler ve nedensellik ilişkileri çerçevesinde analiz eder
ÖÇ03 İktisat politikalarının toplumsal gelişme, ulusal gelir, bölüşüm, genel denge, dünya ekonomisi ile ilişkiler ve sosyo-ekonomik makro göstergelere yansımalarını kavrar
ÖÇ04 Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz eder
ÖÇ05 Türkiye de 1980 yılında yaşanan dönüşümü tüm yönleriyle, nedenleri ve sonuçları ekseninde tartışır
ÖÇ06 Türkiye ekonomisini ulusal ve uluslararası gelişmeler kapsamında değerlendirir
ÖÇ07 Planlı kalkınma modeli uygulamasının nedenlerini, koşullarını ve sonuçlarını değerlendirir
ÖÇ08 Türkiye ekonomisinde yaşanan krizlerin neden sonuçlarını analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi analiz yöntemlerini uygular. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Osmanlı Devletinden Türkiye Cumhuriyetine Kalan Ekonomik Yapı İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yılları İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 1930'lu Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Devletçilik Dönemi, Sermaye Birikimi Kaynakları İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 1950'li Yıllar ve Yaşanan Toplumsal Dönüşüm İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Savaş Sonrası Dönemde Sermaye Birikimi ve Sektörel Gelişmeler İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 1960'lı yıllar ve Planlı ekonomi İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalkınma Planları İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 1980'li Yıllar ve Ekonomik Dönüşüm İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 1980 Sonrası Para Politikası İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 1980 Sonrası Kamu Kesimi İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sektörel Gelişmeler İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Güncel Ekonomik Veriler Işığında Türkiye Ekonomisine Genel Bakış İlgili Bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Değerlendirme I İlgili Bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Genel Değerlendirme II İlgili Bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili Bölümler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:25