Genel Bilgi
Kod | ALMS102 |
Ad | Sözcük Bilgisi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders Almanca sözcük türlerinin öğretimi, eş anlamlı ve zıt anlamlı eylemler ile ayrılmayan ve ayrılan ön ekli eylemleri, Almanca deyimleri ve atasözlerini konularla ilgili alıştırmalar yardımıyla öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Almanca sözcük bilgisi, anlambilim ve söylem arasındaki ilişkileri analiz etmelerine ve Almanca sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme becerilerin geliştirilmesine odaklanır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Gross, Harro: Einführung in die germanistische Linguistik.
Notlar
Harm , Volker: Einführung in die Lexikologie (Einführung Germanistik) Darmstadt 2015
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almanca sözcük türlerini bilir. |
ÖÇ02 | Farklı alanlarda sözcük bilgilerini geliştirir. |
ÖÇ03 | Sözcük grupları, eş anlam ve zıt anlam kavramlarıyla ilgili farkındalığı oluşur. |
ÖÇ04 | Sözcükler arasındaki anlamsal ve yapısal ilişkileri anlama becerisi gelişir. |
ÖÇ05 | Sözcük türetme birimlerini tanır. |
ÖÇ06 | Almanca deyimleri öğrenir ve anlamlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kelime anlamları: sözlük/mecazi (düzanlam/yananlam; kavramsal/etkisel anlam) | Çeşitli kaynaklardan konuyu araştırma | |
2 | Çok anlamlılık, altanlamlılık, zıtlık, eşanlamlılık | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | |
3 | Eş anlamlı eylemler | Çeşitli kaynaklardan araştırma | |
4 | Zıt anlamlı eylemler | Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | |
5 | Kelime yapısı, önekler, sonekler, kökler | Çeşitli kaynaklardan araştırma | |
6 | Ayrılmayan ön ekli eylemler 1 | Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | |
7 | Ayrılmayan ön ekli eylemler 2 | Çeşitli kaynaklardan araştırma | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Hem ayrılabilir hem de ayrılamaz ön ekli eylemler 1 | Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | |
10 | Hem ayrılabilir hem de ayrılamaz ön ekli eylemler 2 | Çeşitli kaynaklardan araştırma | |
11 | Almancada Bileşik sözcükler | Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | |
12 | Almancada Bileşik eylemler | Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | |
13 | Sözcük öğretiminde iletişim teknolojilerini kullanma | Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | |
14 | Genel konu tekrarı | Çeşitli kaynaklardan araştırma | |
15 | Genel tekrar | Final Sınavına Hazırlık | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |