ALMS106 Kısa Metinlerle Almanca II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS106
Ad Kısa Metinlerle Almanca II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. HALİME BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kısa metin türlerini karşılaştırmak ve kısa metin üretmek hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Almanca kısa metinler üzerinde anlamsal, sözcüksel ve dilbilgisel çalışmalar yapmak.

Dersin Ön Koşulu

A2-B1 dil seviyesi

Kaynaklar

Wolfgang Herrndorf: Tschick

Notlar

Bernhard Schlink: Der Vorleser


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kısa metin türleri hakkında bilgiler kazanır
ÖÇ02 Almanca öğretiminde kısa metin kullanmayı öğrenir.
ÖÇ03 Metinlerle sözcük çalışması yapmayı öğrenir.
ÖÇ04 Sözcük dağarcığını geliştirir.
ÖÇ05 Kısa metin yazmayı öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kısa metin nedir? Kısa metin önbilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bu metni diğer metinlerden ayıran etmenler hangileridir Metin türleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Nitelikli anlatımın özellikleri Anlatım becerisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yazılı anlatımda biçim ve içerik Biçim ve içerik Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Planlı bir yazılı anlatımın sahip olması gereken özellikler Yazılı anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Planlı bir kısa metin üretme Yazılı anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
7 Planlı bir metin türü yazma Planlı yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Farklı metin türlerinin çözümlenmesi ve değerlendirilmesi Metin türleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Metin türlerinde yazma öncesi planlama Metin türleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Gazete metinlerinin incelenmesi ve analizi Gazete metni Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Dergi metinlerinin incelenmesi Dergi metni Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Özet metinlerinin incelenmesi özet metin Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Farklı türlerde metin yazma metinler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
15 Kısa metin türlerinin ortak özellikleri metinler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 66
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,64
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 01:58