Genel Bilgi
Kod | BY0039 |
Ad | Biyoenerjetik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Canlı hücrelerde oluşan enerji dönüşümlerinin ve dönüşümlerin altında yatan kimyasal proseslerin yapı ve fonksiyonunun kantitatif anlatımıdır. Bir ekosistemde enerji akışı. Canlı organizmalarda enerji değişmelerinin incelenmesi.
Dersin İçeriği
Enerji kavramı ve termodinamik temel ilkeleri, Termodinamiğin 1. Yasası, Termodinamiğin 2. Yasası ve Entropi, Serbest Enerji ve Spontanlık, Canlılarda Enerji Akışı, Metabolizma, Glikozdan Enerji Üretilmesi, Oksidatif Fosforilasyon Mekanizması, Karbonhidratlardan Enerji Üretilmesi, Diğer Besinlerin Oksidasyonu, Biyosentez ve Termodinamik Özellikleri, Glikoz Sentezi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Biyoenerjetik Ders Notu : Biyoenerjetik ve Metabolizma , Mustafa Örkmez (2012) :
Notlar
BİYOFİZİK DERS NOTLARI İstanbul Tıp Fakültesi Biyofizik Anabilim Dalı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Metabolik substratların hareket enerjisine etkilerinin kavranması |
ÖÇ02 | Biyoenerjitik ve canlıdaki metabolizma olayları net olarak öğrenilir. |
ÖÇ03 | Canlılardaki enerjinin depolanması ve akışı öğrenilir. |
ÖÇ04 | Biyolojik sistemlerde enerjinin korunumu ve Termodinamik yasaları öğrenilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Biyolojik sistemlerde enerjinin korunumu | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | ATP : Adenilat sistemi ve enerji depolama | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Biyoenerjetik ve Metabolizma | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Oksidasyon- Redüksiyon Reaksiyonları | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Biyoenerjetik ve Oksidatif Fosforilasyon | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Termodinamik | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Canlılarda Enerji Akışı | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Biyoenerjitikler | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Genellemeler | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Oksidatif fosforilasyon mekanizması | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Karbonhidratlardan enerji üretilmesi | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Biyosentez ve termodinamik özellikleri | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Glikozun Sentezi | yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |