BY709 Akdeniz Ekosistemlerinde Yangın Ekolojisi

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY709
Ad Akdeniz Ekosistemlerinde Yangın Ekolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİL ÇAKAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HALİL ÇAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Akdeniz ekosistemlerinde bulunana karakteristik bitki örtüsü tiplerini ayırt edebilme. tyangının bu ekosistemler üzerindeki etkilerini analiz edebilme

Dersin İçeriği

Yangına hassas olan Akdeniz havzasında yayagın olarak bulunan bitki örtüsü tipleri. Yangın öncesi ve sonrası ekosistemlerdeki değişimler ve gelişmeler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kavgacı, A., Tavşanoğlu, Ç., AKDENİZ TİPİ EKOSİSTEMLERDE YANGIN SONRASIVEJETASYON DİNAMİĞİ Batı Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü, PK 264, 07002, ANTALYA,

Notlar

Drew Martin, Mai Tomida and Brian Meacham. yangının etkileri, 2016. Fire science review.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akdeniz ekosistemlerinde yayagın olana çevresel faktörler neler olduğunu kavrama
ÖÇ02 Akdeniz havzasında yer alan farklı ekosistemler ve sahip olduğu bitki örtüsü ve özelliklerini tanımlayabilme
ÖÇ03 Ekosistemlerin sahip olduğu bitki örtülerinin yangına hasssiyetini ayırt edebilmek
ÖÇ04 Akdeniz ekosistemlerinde muhtemal yangınlara karşı alınabilecek önlemler ve uygulamalar
ÖÇ05 Bitki türlerinin yangına karşı geliştirdikleri morfolojik ve fizyolojik adaptasyonları tanımlayabilme
ÖÇ06 Yangın geçirmiş ekosistemlerdeki bitki örtüsünün oluşum hızı ve yıllık değişimleri kayıt altına alabilme
ÖÇ07 Akdeniz havzasındaki alanlarda yangından korunmak için ağaçlandırma yöntemleri ve tiplerini uygulayabilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Akdeniz ekosistemlerinin sınıflandırılması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Akdeniz ekosistemlerinde yer alan farklı bitki toplulukları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Akdeniz havzasının ekosistemlerinin sahip olduğu biyoçeşitlilik okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Akdeniz ekosistemlerinde yer alan orman yangınlarının oluşum nedenleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Akdeniz ekosistemlerinde ortaya çıkan yangın tipleri ve etkileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bitki örtüsünde yangına hassasiyet oluşum tipleri ve aşamaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Orman yangınlarının iklimsel faktörlerle ilişkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Orman yangınlarına karşı alınabilecek önlemler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Orman ekosistemlerinde yer alan bitki türlerinin yangına olan hassasiyetleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Bitki türlerlerieinin yangına karşı geliştirdikleri morfolojik ve fizyolojik adaptasyonlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Akdeniz ekosistemlerinde yangın sonrası süksesyon tipleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Orman yangınlarının toprak ekosistemi üzerine etkileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yangın geçirmiş akdeniz ekosistemlerinde uygulanacak bitkilendirme yöntemleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yangına karşı mücadelede kurumlar arası işbirliği okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:59