Genel Bilgi
Kod | BY703 |
Ad | Tatlısu Ekolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FERİT KARĞIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı,tatlı su organizmalarının sınıflandırılması ekolojik faktörler ve organizmalara etkilerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Ekolojik faktörlerin organizmalara etkileri incelenecektir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Limnoloji Semra CİRİK ve Şükran CİRİK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tatlı su habitatlarını kavrar |
ÖÇ02 | Ekolojik faktörlerin etkilerini kavrar |
ÖÇ03 | Tatlı su organizmaları sınıflandırır |
ÖÇ04 | Produktiviteyi kavrar |
ÖÇ05 | Göllerin coğrafik dağılışını yapar |
ÖÇ06 | Göllerin ekolojik zonlarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tatlı su habitatı | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Lentik (durgun) sular | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Lentik habitatta sınırlayıcı faktörler | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sıcaklık | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Işık ve etkileri | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Basınç ve yoğunluk | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Oksijen ve diğer gazlar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tatlı su organizmaların sınıflandırılması | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Plankton | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bentoz | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Nekton | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Göllerin coğrafik dağılışı ve oluşumu | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Verimliliğe göre göllerin sınıflandırılması | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Göllerde ekolojik zonlar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |