YLBYT701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBYT701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK DİNÇER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SADIK DİNÇER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HALİL ÇAKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA CANLI (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FERİT KARĞIN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Mustafa TUNÇSOY (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BURHAN ARIKAN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ELİF ORUÇ (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin alanında tez konusu olarak belirlenen bir konuda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleme, veri toplama, analiz etme, yorumlama, rapor haline getirme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

tez konusunun belirlenmesi, ilgili konuda literatür taraması, bilimsel veri tabanlarından faydalanma, ilgili konuda deneysel methodların belirlenmesi, deney çalışmaları, analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, analiz sonuçlarının yorumlanması, tez yazımı ve raporlama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Literatür

Notlar

Güncel literatürler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusu olarak seçtiği alandaki literatürleri inceler.
ÖÇ02 Bilimsel veri tabanlarını kullanır.
ÖÇ03 İlgili konuda deneysel methodların belirler
ÖÇ04 Deney çalışmaların analiz sonuçlarının değerlendirir
ÖÇ05 Bilimsel sonuçları raporlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Tez konusu ile ilgili bilgi toplama İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Tez konusu ile ilgili kaynak taranması İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Tez konusu belirleme için bilgi alış verişi İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Tez konusu belirleme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Tezin amacının belirlenmesi İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara rapor Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
9 Bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
10 Uygun veri toplama yöntemlerini belirleme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
11 Deneysel çalışma için hazırlık İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
12 Deneysel çalışma İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
13 Verileri analiz etme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Bulguları tartışma İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
15 Tez raporu için ön hazırlık İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
16 Tez raporunu hazırlama İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
17 Tez raporu değerlendirme Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 25 350
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 24 72
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 612
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,48
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:59