YLBYS701 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBYS701
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK DİNÇER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SADIK DİNÇER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HALİL ÇAKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA CANLI (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FERİT KARĞIN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Mustafa TUNÇSOY (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BURHAN ARIKAN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ELİF ORUÇ (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin belirli bir konuda kaynak taraması yaparak, bu çalışmayı rapor haline getirme, bilimsel bir sunum hazırlayarak akademik bir ortamda sunum yapma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Belirli bir seminer konusu belirleme, ilgili konuda kaynaklara ulaşma, kaynak tarama, konu ile ilgili veri toplama, verilerin analizi, ilgili konuda rapor hazırlama, bilimsel bir sunum hazırlama, akademik ortamda sunum yapma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Literatür

Notlar

Güncel Literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili uluslararası bilimsel kaynakları inceler
ÖÇ02 Kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler.
ÖÇ03 Kaynaklardan elde ettiği bilgileri raporlar
ÖÇ04 Rapor haline getirilen seminer konusu bilgilerini sunuma dönüştür.
ÖÇ05 Hazırlanan sunumu bilimsel bir ortamda sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Seminer konusu araştırma İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Seminer konusu belirleme İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
4 Seminer konusu ile ilgili literatür tarama İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Seminer konusu ile ilgili literatür toplama İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Seminer konusu ile ilgili kaynak tarama İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Seminer konusu ile ilgili literatürlerin analizi İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Rapor Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Seminer ön raporunun teslimi Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Elde edilen sonuçları tartışma İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Elde edilen sonuçları yorumlama İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Seminer sunum hazırlama Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Seminer sunum için hazırlık işlemini tamamlama Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Seminer sunumu Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Seminer değerlendirme Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Seminer geribildirim Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:59