Genel Bilgi
Kod | BY732 |
Ad | Protein Metabolizması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİF ORUÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Amino asid ve proteinlerin metabolik yollarını, ayrıca amino asid ve türevlerinin biyosentez ve parçalanmalarını öğrenip diğer metabolik yollarla ilişkilendirebilme
Dersin İçeriği
Amino asitleri sınıflandırma, protein yapısı ve fonksiyonlarını tanımlama Amino asitlerin oksidatif parçalanmalarını tartışma Amino asid metabolizmasındaki doğuştan gelen bozukluklar Üre döngüsü ketojene ve glukojenez Protein katabolizması Kreatin metabolizmasını tartışma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri
Notlar
Biyokimya kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Amino asitleri sınıflandırma, protein yapısı ve fonksiyonlarını bilir ve ketojene ve glukojenez ile ilişlilendirebilir |
ÖÇ02 | Amino asitlerin oksidatif parçalanmalarını tartışır |
ÖÇ03 | Üre döngüsünü açıklar |
ÖÇ04 | Protein katabolizmasını kavrar |
ÖÇ05 | Kreatin metabolizmasını tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Amino asitlerin sınıflandırılması | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Protein yapısı | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Proteinlerin biyolojik fonksiyonları | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Amino asidlerin parçalanmaları | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Amino asidlerin oksidatif parçalanmaları | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Metabolism of one-carbon units. | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Amino asid metabolizmasındaki bozukluklar | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Amino asitlerin karbon iskeleti | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ketojenez | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Glukojenez | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Üre döngüsü | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Protein katabolizması | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kreatin metabolizması | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Değerlendirme | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın ve araştırma yapılsın | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |