Genel Bilgi
Kod | BY500 |
Ad | Mikrobial Ekoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroorganizma çevre ilişkileri incelenecektir.
Dersin İçeriği
Ekosistemlerin başlıca mikroorganizma grupları, ekosistemdeki enerji transferinde mikroorganizmaların rolü, elementlerin dönüşümlerinde mikroorganizmaların etkileri, (biyolojik devirler: karbon, azot, kükürt, fosfor, ve diğer elementlerin devirleri). karasal ekosistemlerde mikroorganizmalarla diğer gruplar arasındaki etkileşimler (spermosfer, rizosfer, fillosfer, ölü örtü ve etkileri).
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Brock Microrganizmaların Biyolojisi Madigan, M.T. and Martinko J,M., Mikrobiyal Ekoloji Mehmet Öner
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak ekosistemine mikroorganizmalar açısından yaklaşır |
ÖÇ02 | Toprağın hayatımızdaki önemi daha iyi kavrar |
ÖÇ03 | Çevredeki değişimin ekosistem kararlığını nasıl etkilediğini gözler. |
ÖÇ04 | yaşam kalitemizi arttırmak için Mikroorganizmaların doğru ve uygun kullanmayı algılar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | mikroorganizma grupları | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | mikroorganizma özellikleri | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Enerji transferinde mikroorganizmaların rolü | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Biyolojik döngülerde mikroorganizmaların rolü (Azot, Karbon) | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyolojik döngülerde mikroorganizmaların rolü (Kükürt ve Fosfat) | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mikroorganizimalarla diğer ekosistem faktörleri arasındaki etkileşimler | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Spermosfer, Rizosfer, Fillosfer, Ölüörtü | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Ekosistemlerin kararlılığı | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mikrobial ekolojinin uygulamaları | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Kırsal ve tarımsal çalışmalar | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yeşil alanların düzenlenmesi | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Şehir uygulamaları | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Biyoremediasyon | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Gıda sanayiindeki uygulamalar | ders notları, kitaplar, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |