Genel Bilgi
Kod | BY0037 |
Ad | English in Biology 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA CANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, lisansüstü öğrencilerin İngilizce dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak, İngilizce'den Türkçe'ye çeviri tekniklerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Uluslararası bir bilim dili olarak İngilizce, her bilim insanının bir meslektaşı ile iletişim kurması ve bilimsel verileri yayınlaması için bir ön koşuldur. Bu nedenle, bu dili bilen öğrenciler, çalışma konularındaki bilimsel etkinlikleri takip edebilmelidir.
Dersin Ön Koşulu
Orta düzeyde İngilizce bilmek
Kaynaklar
Biology Neil A. Campbell & Jane B. Reece
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji alanında yazılmış İngilizce makale ve diğer belgelerin tercüme edilmesi |
ÖÇ02 | İngilizce sözcüklerin telaffuzunun geliştirilmesi |
ÖÇ03 | Biyoloji alanında yazılmış İngilizce makalelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
ÖÇ04 | Alanı ile ilgili yeni kelimelerin uygun kullanımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | General Introduction | Current lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Basic English Grammar1 | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Basic English Grammar2 | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Translation methods of biological subjects1 | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Translation methods of biological subjects2 | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Basic elements and molecules in biology | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Cells | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Reading the notes | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Tissues | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Organs | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Systematics | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ecology | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Physiology | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biochemistry | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Molecular biology and genetics | Current lecture notes, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |