Genel Bilgi
Kod | BMM329 |
Ad | Biyomedikal Enstrumantasyon 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. AHMET AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Medikal Enstrümantasyon tekniği ve ölçüm sistemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Biyomedikal enstrümanların genel yapısı, tipleri Ölçme kavramı Biyomedikal sinyallerin edinimi ve transdüserler Biyopotansiyel dönüştürücüler Biyolojik sinyaller ve analizleri Biyolojik sinyaller ve kontrol
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
John G. Webster, "Medical Instrumentation: Application and Design"
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomedikal enstrümanların genel yapısını tanır |
ÖÇ02 | Ölçme kavramını ve biyopotansiyel sinyallerin edinimini bilir |
ÖÇ03 | Elektrotlar, transdüserler ve uygulamalarına dair bilgisi vardır. |
ÖÇ04 | Biyopotansiyel kuvvetlendirici ve dönüştürücülerin teorik altyapısını bilir |
ÖÇ05 | Biyopotansiyel sinyalleri tanır ve analiz edebilir |
ÖÇ06 | Biyomedikal kontrol uygulamalarını tasarlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Temel Kavramlar | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temel Sensörler ve Prensipleri | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yukseltecler ve Sinyal Isleme | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Filtreler | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Biyopotansiyeller: ECG, ENG, EMG | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Biyopotansiyeller: EEG, ERG | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyopotansiyel Elektrotları | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Biyopotansiyel Yükseltecler | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kan Basıncı ve Sesi | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kan Akış Hızı ve Hacminin Ölçülmesi | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Solunum Sistemi Ölçümü | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kimyasal Biyosensörler | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Final Haftası | Kaynak dökümanlardan temel kavramların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |