Genel Bilgi
Kod | ALMS210 |
Ad | İleri Okuma Becerileri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste almanca okuma becerisini geliştirmeye yönelik bilgiler verilmekte ve uygulamalar yaptırılmaktadır. Bu amaçla, farklı metin türleri aracılığıyla okuma becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin gereksinimleri esas alınarak okuma becerilerinin geliştirilmesi için gerekli ileri düzeyde okuma metinleri üzerine çalışılması ve bu düzeyde gerekli stratejilerin öğretilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Ders notu yoktur
Notlar
Andreas Gold, "Lesen kann man lernen: Wie man die Lesekompetenz fördern kann"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ02 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
ÖÇ03 | Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ04 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İleri okuma becerileri dersininim önemi. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yorumlama tekniğinin özelliklerinin öğretilmesi | Örnek yorum inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Derste işlenecek metin türleri | Metin Türleri bulma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | A2/B1 düzeyinde kısa hikaye, farklı türlerde güncel metinler | Metin analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Ödevlerin tek tek kontorl edilmesi ve sınıf içerisinde tartışılması | Ödevleri tamamlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Gazete metinlerinin özelliklerinin verilmesi ve güncel bir metnin incelenmesi | Gazete metni inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Dergi metinleri | Dergi metni inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kitap önsözleri | Kitap önsözü bulma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Edebi metin incelemesi | Edebi metin örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tarihteki önemli Alman yazarlar ve eserleri | Alman yazarları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Grimm kardeşler: Dastapfere Schneiderlein | Metni okuyup anlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Okuma testi: Der Fuchs und der Rabe | Metni analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Metin özelliklerini tespit etme "Sophie Scholl: Die Weisse Rose" | Yazarın başka metinlerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | ""Nachtsschlafen die Ratten doch" metnini okuma ve anlama | Metni yapısal olarak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 3 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |