BMM312 İşaretler ve Sistemler

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM312
Ad İşaretler ve Sistemler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İşaretlerin ile Sistem kavramlarının tanıtımı yaparak, çeşitli işaret dönüştürme teknikleri ve sistem gösterim yöntemlerinin öğretimi

Dersin İçeriği

İşaret ve sistemlere giriş. İşaret ve sistemlerin sınıflandırılması. Sürekli zaman işaretleri. Ayrık zamanlı işaretler. Sistemler ve modelleme:Sürekli zaman ve ayrık zaman sistemler. Sistemlerin özellikleri: Doğrusallık, nedensellik devamlılık. Sistemlerin zamanda analizi. Fourier serileri ve işaretlerin Fourier serileri ile gösterimi. Sürekli zaman Fourier dönüşümü .Ayrık zaman Fourier dönüşümü. Laplace dönüşümü ve sistem analizinde kullanımı. Z dönüşümü ve ayrık zamanlı sistem analizinde kullanımı. Örnekleme ve Nyquist teoremi. Frekans tepkisi ve filtrelere giriş.

Dersin Ön Koşulu

Mühendisler için Matematik I ve II derslerini almış olmak. Lineer Cebir dersini almış olmak. İleri Mühendislik Matematiği II ve II derslerini almış olmak.

Kaynaklar

Ders Kitabı: Sinyaller ve Sistemler: Dönüşüm Yöntemleri ve Matlab Kullanarak Çözümleme, 2e,M.J.Roberts,. (Çev.:Özgür Salor Durna). Nobel Akademik Yayıncılık 2012.

Notlar

Destek Kaynak: Sinyaller ve Sistemler, 2e,Oppenheim and Willsky. (Çev.: Prof. Dr.Verşan Kök) . Akademi Yayıncılık 2011.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sinyalin ve Sistemin tanımını,özelliklerin ve önemini mühendislik açısından kavrama. Sistem- Sinyal arasındaki ilişkiyi kurma
ÖÇ02 Doğrusallık ve zamana bağımlılık kavramlarını öğrenme.Sürekli-ayrık işaret ve sistem analiz yöntemlerini uygulayabilme
ÖÇ03 Sinyalleri işlemede kullanılan dönüşümleri kullanabilme .Sinyal işlemede dönüşüm seçimini yapabilme.
ÖÇ04 Sinyal işlemede kullanılan dönüşümlerin bilgisayar uygulamalarını tanıma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşaret ve sistemlere giriş.İşaret ve sistemlerin sınıflandırılması Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sürekli zaman işaretleri, Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ayrık zamanlı işaretler. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sistemler ve modelleme. Sürekli zaman ve ayrık zaman sistemleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sistemlerin özellikleri: Doğrusallık, nedensellik devamlılık. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sistemlerin zamanda analizi-1. Sürekli zaman sistemleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sistemlerin zamanda analizi-2. Ayrık zaman sistemleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fourier serileri ve işaretlerin Fourier serileri ile gösterimi. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sürekli zaman Fourier dönüşümü. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ayrık zaman Fourier dönüşümü. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Laplace dönüşümü ve sistem analizinde kullanımı. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Z dönüşümü ve ayrık zamanlı sistem analizinde kullanımı. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Örnekleme ve Nyquist teoremi. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Frekans tepkisi ve filtrelere giriş. Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.12.2024 01:55