BMS302 Mikrokontrolcüler

5 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMS302
Ad Mikrokontrolcüler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı temel mikroişlemci ve mikrokontrolcü mimarilerinin tanıtılarak, mikrokontrolcü birimlerinin öğretilmesi ve bu birimlerle CCS C ve Proteus programları kullanılarak uygulamalar yapılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste mikroişlemcilerin yapısı ve mimarisi, mikroişlemcili sistemin temel bileşenleri, CCS C ile PIC mikrokontrolcünün programlanması, PIC ile giriş ve çıkış uygulamaları, kesmeler, zamanlayıcı ve sayıcı işlemleri, PIC ADC ve PWM birimlerinin kullanılması konuları işlenecek ve 7 parçalı gösterge, LCD ve tuş takımı ve DC motorlar gibi çevresel birimler kullanılarak uygulamalar yapılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Herkes İçin CCS ile PIC Programlama CCS C ile PIC Programlama

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikroişlemci mimarilerini açıklar.
ÖÇ02 Deneysel olarak mikrokontrolcü programlar.
ÖÇ03 PIC Mikrokontrolcü ile giriş / çıkış işlemleri yapar.
ÖÇ04 Kesmeleri açıklar.
ÖÇ05 Sayıcı ve zamanlayıcı hesaplamalarını yapar.
ÖÇ06 ADC hesaplamaları yapar.
ÖÇ07 Farklı frekans ve darbe genişliklerinde PWM sinyali üretir.
ÖÇ08 Tuş Takımı, 7 parçalı gösterge, LCD, Adım ve DC motor gibi çevresel eleman uygulamaları yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikroişleyiciler ve mikrobilgisayarlara giriş. İşlemcilerin mimarisi ve işleyişi. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
2 Sabit noktalı ve kayan noktalı aritmetik veri tipleri. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 PIC mikrokontrolcü ve CCS C ile programlanması. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Operatörler. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Temel çıkış işlemleri. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Karar Kontrol Deyimleri ve Döngüler. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Giriş işlemleri. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kesmeler. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Zamanlayıcı ve sayıcı uygulamaları. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 LCD ve tuş takımı uygulamaları. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Analogtan sayısala dönüştürücü ve uygulamaları. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Capture/Compare modülü. Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 PWM Modülü ve kullanımı Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Çeşitli PIC uygulamaları Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 03:57