Genel Bilgi
Kod | BBT127 |
Ad | Fizik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SİBEL AKÇA ÖZALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SİBEL AKÇA ÖZALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ölçme kavramı, vektör işlemleri, İş ve Enerji kavramları, hareket tipleri ve kavramları.
Dersin İçeriği
Öğrencilere temel fizik yasalarını, öğrenilen bilgileri gerçek dünyadaki olayları anlamada kullanabilmeyi ve mühendislik dalına uygulayabilmeyi öğretmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Üniversiteler İçin Fizik
Notlar
Fen ve Mühendislik için Fizik 1, R.A. Serway, J. C. Beichner, Palme Yayıncılık, Ankara, 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçme, hata ve temel birim kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Parçacık, yer değiştirme, hız ve ivme kavramlarını bilir. |
ÖÇ03 | Sabit ivmeli hareketin temel denklemlerini bilir |
ÖÇ04 | Newton'un hareket yasalarını ve nasıl kullanılacağını bilir. |
ÖÇ05 | İş, kinetic enerji, potansiyel enerji ve mekanik enerji kavramlarını bilir ve kullanır. |
ÖÇ06 | Grup halinde çalışmayı ve önemini bilir. |
ÖÇ07 | Dönme hareketleri ile temel kavramları bilir. |
ÖÇ08 | Doğrusal momentum, açısal momentum kavramlarını bilir. |
ÖÇ09 | Temel korunum kanunlarını bilir: Enerji, doğrusal ve açısal momentum |
ÖÇ10 | Esnek ve esnek olmayan çarpışmalar arasındaki farkları yorumlayabilme; |
ÖÇ11 | Kütle Çekimi ve Kepler yasaları |
ÖÇ12 | Enerji korunumunu kullanarak fizik problemlerini çözebilme; |
ÖÇ13 | Fiziğin temel kavram ve ilkelerini anlama ve problem çözmede kullanabilme; |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve Birim sistemleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Vektörler ve vektör işlemleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
3 | Tek boyutta hareket: Hız ve ivme kavramları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | İki Boyutta Hareket (Düzlemsel Hareket) | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | hareket yasaları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Newton yasalarının uygulamaları ve dairesel hareket | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kütle Çekimi ve Kepler yasaları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | İş ve Enerji | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Enerjinin korunumu, problem çözümü | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Esnek ve esnek olmayan çarpışmalar arasındaki farkları yorumlayabilme; | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Dönme hareketi ve Açısal Momentum | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Statik denge | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Problem Çözümü | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |