Genel Bilgi
Kod | BBT109 |
Ad | Genel Mikrobiyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. NİHAN ARABACI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. NİHAN ARABACI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
temel mikrobiyoloji bilgisi kavratılacaktır
Dersin İçeriği
mikroorganizmaların morfolojisi, hücre yapısı, mikrobiyal gelişmenin kontrolü, mikrobiyal ekoloji, mikroorganizma genetiği ve sınıflandırması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Genel Mikrobiyoloji ve Laboratuvar Kılavuzu
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | mikroorganizmalar morfolojisini öğrenir |
ÖÇ02 | mikroorganizmaların hücre yapısını öğrenir |
ÖÇ03 | mikrobiyal gelişmenin aşamalarını öğrenir |
ÖÇ04 | mikrobiyal gelişmenin kontrolünü öğrenir |
ÖÇ05 | mikroorganizmaların çoğalma çeşitliliğini öğrenir |
ÖÇ06 | mikroorganizmalardaki madde değişimini öğrenir |
ÖÇ07 | Mikrobiyal ekoljiyi öğrenir |
ÖÇ08 | Mikroorganizma genetiğini öğrenir |
ÖÇ09 | Mikroorganizma sınıflandırmasını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | mikrobiyolojiye giriş | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mikroorganizmaların morfolojileri | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ökaryotik Mikroorganizmaların hücre yapıları | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Prokaryotik Mikroorganizmaların hücre yapıları | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | mikroorganizmaların gelişmesi | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | mikroorganizmaların gelişmesine etki eden faktörler | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | mikrobiyel gelişmenin kontrolünde kullanılan ısıl işlemler | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | vize | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | mikrobiyel gelişmenin kontrolünde kullanılan kimyasal işlemler | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mikroorganizmalarda madde değişimi | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mikrobiyel ekoloji | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | mikroorganizma genetiği | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | mikroorganizmalarda genetik rekombinasyon | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | fungusların sınıflandırması | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | bakterilerin sınıflandırması | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |