Genel Bilgi
Kod | BBT135 |
Ad | Tarım Tarihi ve Deontolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı genel GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE insanın tarım ile olan ilişkileri ve tarımdaki gelişmelerin insan yaşamına etkileri günümüzdeki yapısı ile bir bütünlük içinde felsefi boyutta öğrenciler ile tartışmak ve öğrencilerin çalıştıkları konunun insanlık için önemini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Geçmişten günümüze insanın tarihi süreçte besin temin etme temeline dayalı gelişmesi ve uygarlıkların farklılaşması işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tarım Tarihi ve Deontoloji ders notu
Notlar
ilgili diğer notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım tarihi ve uygarlıkların başlangıcı hakkında bilgi edinir, eski Uygarlıklarda Tarımın yerini kavrar ve tarımın geçirdiği aşamalar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Yakın tarihte yaşanan tarımsal gelişmeleri kavramanın yanı sıra, osmanlı dönemindeki tarımsal üretim sistemini öğrenir ve sanayi devriminin tarıma etkilerini kavrar |
ÖÇ03 | Cumhuriyet Döneminde Tarım ve Atatürkün Tarım Bilimine Katkılarını kavrar, Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütlerinin önemini kavrar ve Ahlak, Etik Ve Deontoloji Kavramlarını kavrar |
ÖÇ04 | Ziraat Mühendisliği Kapsamı ve ilgili mevzuatı öğrenir, Gıda Güvenliği Ve Güvenirliği Ve Biyoteknolojinin Etik Yönünü kavrar, Çevre Etiğini kavrar, Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği kavram ve içeriğini öğrenir ve Sürdürülebilir tarımı kktemelden kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsanin İlk Tarımsal İşlevi Ve Uygarlıkların Gelişimi | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İnşalığın Toprakla Tanışması, Geçirdiği Evrim ve Aşamalar | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eski Uygarlıklarda Tarım | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yakın Tarihimizde Tarım | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sanayi Devriminin Tarıma Etkileri | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Osmanlıdan Günümüze Tarım Tarihi | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Cumhuriyet Döneminde Tarım ve Atatürkün Tarım Bilimine Katkıları | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ahlak, Etik Ve Deontoloji Kavramlar, Etiğin Sınıflandırılması Ve Etik Kuramları | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütleri | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ziraat Mühendisliğinin Tanımı, Kapsamı Ve İlgili Mevzuat | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gıda Güvenliği Ve Güvenirliği Ve Biyoteknolojinin Etik Yönü | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çevre Etiği | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sürdürülebilir Tarım Ve Girdi Kullanımının Yaratacağı Etkiler | Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |